این‌جا یک جشن کتاب برپاست؛ شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان. در کنار این جشنواره که از چهارشنبه، 12 تیر، آغاز به‌کار کرد، نمایشگاهی از کتاب‌های برگزیده‌ی کودک و نوجوان از پنج سال گذشته تا کنون در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر شده است.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه، شماره‌ی 705

به گزارش دوچرخه، حمید پیرهادی، دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان می‌گوید:«در این نمایشگاه، نویسندگان وتصویرگران کتاب‌ها با مخاطبان خود دیدار می‌کنند. معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم غرفه‌ای درباره‌ی کتاب‌خوانی دارد که در این غرفه کارشناسان به راهنمایی بازدیدکنندگان می‌پردازند. »

او می‌گوید:« نشست‌های تخصصی درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان هم از جمله برنامه‌های این جشنواره است.»

جالب است بدانید این جشنواره‌ قبلاً دوسالانه و در پاییز یا زمستان برگزار می‌شد که از امسال قرار است سالانه برگزار شود.

هیئت داوران بخش «داستان کودک و خردسال» کتاب‌های «خواب‌های خوشمزه» و«به عروسی من بیا»اثر سرور کُتبی، «ماه و روباه و کلاغ» اثر زهره یحیی‌پور، «گرگ سایه‌ای» اثر فاطمه مشهدی‌رستم، «پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو...» اثر فرهاد حسن‌زاده و «کلید کوچولو» اثر ابراهیم قدردان را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کردند. در بخش داستان نوجوان هم کتاب‌های «باغ وحشت» نوشته‌ی راحیل ذبیحی، «آخر بازی» نوشته‌ی نسترن فتحی، «وقتی مُژی گم شد» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌‌‌‌آبادی، «اتاق تاریک» نوشته‌ی محمد بکایی و «دلقک» نوشته‌ی هدا حدادی نامزد شده‌اند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه، شماره‌ی 705

کد خبر 221646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز