گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد روز گذشته برای حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد تا شاید آخرین سفر خارجی خود را در دوران ریاست‌جمهوری 8ساله‌اش انجام داده باشد.

احمدی نژاد و پوتین


رئیس‌جمهور که در این سفر 2روزه اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه اجلاس نم، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور، علی سعیدلو و حمید بقایی معاونین امور بین‌الملل و اجرایی رئیس‌جمهور و علی‌اکبر صالحی و سیدشمس‌الدین حسینی وزرای امور خارجه و اقتصاد و دارایی را به همراه خود به روسیه برده، قرار است با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. این دیدارمی‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، چرا که شاید بحث‌هایی درباره اختلاف نظر ایران و روسیه بر سر فروش سامانه موشکی اس300 در دیدار این دو مقام مطرح شود.

چندی پیش روزنامه کامرسانت نوشته بود که مقامات روسیه حاضرند برای حل و فصل اختلاف با ایران به‌دلیل اجرا‌نکردن قرارداد تحویل سیستم‌های اس - 300، سیستم‌های موشکی پدافند هوایی آنتی2500 را به ایران عرضه کنند. برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که رؤسای جمهور 2کشور در این دیدار که به‌نظر آخرین دیدار رسمی خارج از کشور محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران هم است رایزنی‌های مهمی را صورت دهند تا درخصوص پدافند موشکی وعده داده شده به نتیجه مطلوب برسند. قرار است که محمود احمدی‌نژاد پس از بازگشت خود از این سفر 2روزه شامگاه چهارشنبه 12تیر‌ماه از طریق تلویزیون با مردم به گفت‌وگو کند.

کد خبر 221293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز