همشهری آنلاین: مذاکرات ایران و 1+5 و آخرین تحولات سیاست خارجی با حضور نمایندگان وزارت خارجه و دولت منتخب و با حضور حسن روحانی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مذاکرات ایران و 1+5 و تحولات سیاست خارجی در نشست صبح امروز حسن روحانی ، رئیس جمهور منتخب کشورمان با نمایندگان وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده وزارت امور خارجه برای ارائه برنامه ها و فعالیت های وزارت امور خارجه به دولت منتخب نیز معرفی شده است، حضور داشت.

عباس عراقچی به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران و 1+5 در گروه مذکور ابعاد مذاکرات را با حضور کارشناسان دولت منتخب مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

بر اساس این گزارش ، پیش از این علی اکبر صالحی ، وزیر امور خارجه کشورمان نیز اعلام کرده بود: آقای روحانی گروهی را تعیین کردند که این گروه موضوع 1+5 را با تمام ابعاد آن بررسی می کنند. وزارت امور خارجه نیز در این باره کمک می کند و قطعاً آقای روحانی زمانی که عهده دار این مسئولیت شوند تصمیمات لازم را اعلام می کنند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اکنون این مسئولیت به عهده آقای روحانی است و ایشان باید تصمیم بگیرند در چه زمانی آمادگی برای نشست با 1+5 وجود دارد.

به گزارش مهر، روحانی چندی قبل در نشست خبری خود در پاسخ به این سئوال که اگر از جانب 1+5 پیشنهادی برای تعلیق بخشی از غنی سازی اورانیوم داده شود آن را قبول می کنید گفته بود: سئوالات جزئی باید در فرصت خودش بحث شود مسائلی که ما با 1+5 داریم اصل آن مذاکره است که آن را فعالتر ادامه خواهیم داد. معتقدیم موضوع هسته ای صرفا و صرفا راه حل مذاکراتی دارد. نه تهدید موثر است و نه تحریم. راه حل ، راه مذاکره است.اعتماد متقابل امکانپذیر است و از تجربیات گذشته نیز استفاده می شود. حقوق مسلم ملت ایران همواره مد نظر خواهد بود وتلاش می کنیم تحریم های ظالمانه رفع شوند و بتوانیم روابط بهتری برقرار کنیم.

 

کد خبر 221033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز