همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از اهداف تغییر‌ناپذیر ایران است، تاکید کرد: آژانس بر ساخت راکتور‌های جدید هسته‌ای در نیروگاه بوشهر نظارت کامل خواهد داشت.

سید‌حسین نقوی‌حسینی با اشاره به اظهارات آمانو مبنی بر اینکه با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در ایران، موضع آژانس تغییری نمی‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اعضای با‌سابقه و رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در چارچوب مقررات ان.پی.تی. عمل می‌کند.

سیاست هسته‌ای ایران تابع تغییر دولت‌ها نیست

به گزارش همشهری آنلاین ، نماینده مردم ور‌امین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است ادامه داد: سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در زمره سیاست‌های کلان نظام است که با تغییر قوه اجرایی در کشور، تغییری در اصل و بنیان این سیاست‌ها ایجاد نمی‌شود و این مساله که با روی کار آمدن دولت یازدهم اصل برنامه هسته‌ای ایران تغییر نمی‌کند، صحت دارد.

نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: به خلاف اظهارات مدیر کل آژانس انرژی اتمی که ایران را عامل طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای می‌داند، جمهوری اسلامی همواره تاکید دارد که تنها در چارچوب حقوق بین‌الملل و مقررات آژانس مذاکره می‌کند و از آنجایی که غرب می‌خواهد خواسته‌های خود را به تیم ایرانی مذاکره‌کننده تحمیل کند، مذاکرات به نتیجه مطلوب دو طرفه نمی‌رسد.

آمانو با اتخاذ مواضع سیاسی ذات حقوقی آژانس را زیر سوال می‌برد

وی، تاکید کرد: آمانو به عنوان مدیر کل یک نهاد بین‌المللی باید مبانی حقوقی و تخصصی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مد نظر قرار دهد این در حالی است که مواضع سیاسی مورد نظر آمریکا و غرب را پیاده می‌کند و با این اقدام ماهیت بی‌طرفانه و ذات حقوقی آژانس را خدشه‌دار می‌سازد.

نقوی‌حسینی، تصریح کرد: حسن روحانی که سال‌ها دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در نشست خبری خود به صراحت اعلام کرد که خطوط قرمز هسته‌ای ایران را رعایت و با تغییر در روش‌های اجرایی، پرونده هسته‌ای ایران را به جلو هدایت می‌کند.

نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین درباره اظهارات فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر ساخت چهار را‌کتور یک هزار مگاواتی در نیروگاه بوشهر، گفت: ایران دارای ظرفیت‌ها و توانمند‌های عظیمی در زمینه تاسیسات هسته‌ای است که بدون هیچ انحرافی از برنامه‌های آژانس تبلور می‌یابد.

نقوی‌حسینی یادآور شد: در واقع همه مراحل ساخت سایت‌های جدید از جا‌یابی تا ساخت و همچنین ساخت و نصب راکتور‌های به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌رسد و بر این اساس دانشمندان هسته‌ای کشور با تمام قوا به سمت دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، با هدف تامین برق و رفع نیازهای مردم در کشور پیش می‌روند که این اهداف تغییر‌ناپذیرند.

 

کد خبر 221026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز