همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مخفی کردن اسناد در پارچین ادعای بچه گانه است، گفت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این دوبار از سایت پارچین بازدید داشته و ادعای پاکسازی و مخفی کردن مدارک در این سایت نظامی، ادعای بچه گانه است.

منصور حقیقت پور  درباره دهمین نشست آتی ایران و آژانس بین المللی انرژی، گفت: اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص سایت پارچین بر اساس اطلاعات غلطی است که سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا به این نهاد بین المللی ارائه می کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سایت های نظامی دارای طبقه بندی مشخص هستند و ایران هیچگاه اجازه بازدید از پارچین را نخواهد داد، تصریح کرد: سایت پارچین، سایتی نظامی است، آیا کشوری به مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکنون اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را به آژانس داده اند که جمهوری اسلامی ایران مبادرت به این کار کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه اطلاعاتی از سوی ایران در اختیار بازرسان آژانس قرار گرفته، بلافاصله در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ادامه داد: بان کی مون باید با دست بر داشتن از اظهارات بچه گانه خود در جهت پذیرفتن حقوق ملت ایران گام بردارد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، گفت: اطلاعاتی که دستگاه های اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می دهند، همانند رژیم نا مشروع صهیونیستی، فاقد مشروعیت لازم برای اظهارات خلاف واقع ضد ایران است.

حقیقت پور، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اسنادی را در سایت پارچین مخفی نکرده است، توضیح داد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این دوبار از سایت پارچین بازدید داشته و ادعای پاکسازی و مخفی کردن مدارک در این سایت نظامی، ادعای بچه گانه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس بیش از این توقع بی جا از ایران نداشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی گام های روشن و شفاف برداشته از این رو رئیس این نهاد بین المللی باید بدون تاثیر پذیری از لابی های قدرت رسیدگی به برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان را عادی اعلام کند و بیش ازاین خود را رسوا نکند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه دهمین نشست با ایران از اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون را برگزار خواهد کرد.

 

 

کد خبر 214111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز