سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس پاکستان اعلام کرد:حمله یک بمب‌گذار انتحاری به هتلی در پیشاور دست کم 25 کشته و 32 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ‌ها، این انفجار روز سه شنبه 15 مه(25 اردیبهشت) در هتل مرحبا که افغان‌ها به آن رفت وآمد دارند به وقوع پیوست.

 بخشی از ساختمان سه طبقه هتل بر اثر این انفجار ویران شد. به گفته شاهدان عینی اجساد قربانیان انفجار در داخل و مقابل هتل پراکنده شده و تلویزیون پاکستان مردم را نشان می دهد که اجساد را با گاری های دستی به بیمارستان شهر منتقل می کنند.

مالک ظفر اعظم، وزیر قانون ایالت سرحد شمال‌غربی پاکستان گفت: احتمالاً بمبگذاری با حمله انتحاری علیه وزیر کشور پاکستان در شهر چارصدا که روز 28 آوریل رخ داد و طی آن 29 نفر کشته و وزیر کشور نیز مجروح شد، مرتبط است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارروز سه شنبه را به عهده نگرفته است.

 پلیس پاکستان از  کشته شدن یک زن و دو کودک در جریان این انفجار خبر داده است. حال بسیاری از مجروحان  نیز وخیم گزارش شده است. به گفته یکی از پزشکان بیمارستان اصلی پیشاور، انفجار به حدی قوی بوده که سر بعضی اجساد متلاشی شده‌اند.

 سخنگوی وزیر کشور اعلام کرد تحقیقات درباره انفجار آغاز شده است. پاکستان طی سال جاری میلادی شاهد انفجارها و حملات انتحاری مرگباری بوده است.

انفجار مرگبار در هتل پیشاور دوروز پس از وقوع درگیری‌های خونین در بندر کراچی میان احزاب رقیب به وقوع پیوست در جریان درگیری‌ها در کراچی دست کم 36 نفر کشته شدند. روز دوشنبه 14 مه نیز در شهر کراچی اعتصاب سراسری برقرار بود.

کد خبر 22080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز