جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از 2000 پاکستانی امروز جمعه 24 فروردین دوباره علیه عزل قاضی دیوان عالی این کشور از سوی پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان تظاهرات کردند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، تظاهرکنندگان مقابل ساختمان دادگاه دیوان عالی در اسلام‌آباد جمع شده و خواستار استعفای مشرف شدند.
صدها نیروی امنیتی ساختمانی را که دادگاه تعلیق قاضی افتخار محمد چودری (Chaudhry) در آن برگزار می‌شود، محاصره کرده‌اند.

یک روز پیش مقامات حدود 200 تن را در اسلام آباد، راوالپیندی و دیگر شهرهای اسلام‌آباد برای جلوگیری از تظاهرات دستگیر کرده بودند.
این قاضی دیوان عالی که 9 مارس از مقامش عزل شد، متهم است که پسر خود را با وجود بی‌کفایتی برای سمتی عالی در پلیس پاکستان مورد حمایت قرار داده و بر خلاف قانون از وسایل نقلیه و هواپیما استفاده کرده است.
اپوزیسیون این اتهامات را کذب دانسته و مشرف را متهم می‌کنند که با این گام خود سعی در تضعیف قوه قضاییه دارد. او قصد دارد به این هدف دست یابد که پس از سال 2007 هم رییس ارتش پاکستان بماند. رییس جمهور پاکستان برای این منظور باید قانون اساسی را تغییر دهد. علاوه بر این مشرف مشتاق است که یک دوره پنج سال دیگر را رییس جمهور بماند. این امر می‌تواند به مناقشه‌ای قضایی بینجامد.
تاکنون بسیاری از قاضی‌های پاکستان در اعتراض به عزل چودری از سمت خود استعفا کرده‌اند و هزاران تن نیز در سراسر پاکستان تظاهرات کردند. هفته‌هاست تظاهراتی علیه مشرف جریان دارد که پس از رسیدنش به قدرت در هشت سال پیش شدیدترین از نوع خود محسوب می‌شود.

کد خبر 19454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز