شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد کشته‌‌های درگیری‌های خشونت بار روز شنبه 12 مه در پاکستان به 15 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام پاکستانی که نخواست نامش شود گفت: در ساعات اخیر دست کم 12 نفر در درگیری‌هایی که همچنان در 7 محله مجزا از شهر کراچی ادامه دارند، کشته شدند.

این مقام پاکستانی گفت: در بیشتر مناطق محل وقوع درگیری مجروحان بر کف خیابان افتاده‌اند و به علت شدت درگیری‌ها آمبولانس‌ها قادر نیستند خود را به آنها برسانند.

به رغم حضور 15هزار نیروی پلیس در سراسر کراچی جمعیت خشمگین یک پاسگاه پلیس و ده‌ها خودرو را در سراسر این شهر به آتش کشیدند.

جاوید منیر یکی از مقامات پلیس شهر 12 میلیون نفری کراچی درباره اوضاع این شهر می‌گوید: اوضاع بسیار جدی و وخیم است، ما گزارش‌های زیادی را از درگیری‌های مسحانه و شلیک گلوله در جای جای شهر دریافت کرده‌ایم.

یک مقام امنیتی نیز با ارائه آمار متفاوتی نسبت به آنچه پیشتر ارائه شده بود گفت: 8 نفر در درگیری‌های روز شنبه کشته شدند.

سه نفر از آنها براثر تیراندازی‌هایی که در ابتدای روز به وقوع پیوست کشته شدند و پنج نفر دیگر که یک پلیس نیز در میان دیده می‌شد، در جریان درگیری‌ها میان گروه‌های رقیب سیاسی کشته شدند.

به گفته این مقام امنیتی تاکنون 45 نیز درجریان درگیری‌های کراچی کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها هم‌زمان با ورود افتخار محمد چودری دادستان پیشین پاکستان، که توسط پرویز مشرف در ماه مارس برکنار شد، رخ دادند.

قرار بود روز شنبه 12 مه(22 اردیبهشت) با ورود دادستان پیشین پاکستان تظاهرات گسترده ضد دولتی در کراچی بر پا شود. [سابقه خبر]

کد خبر 21800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز