سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: روند اجرایی برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان در حالی با ثبت نام از واجدین شرایط رای دادن کلید خورد که اعتراض‌‌های پراکنده گروه‌های مخالف دولت پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری کماکان ادامه دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس تظاهرات شهر کراچی، بزرگترین شهر پاکستان در جنوب این کشور به دعوت ائتلاف ششگانه احزاب مخالف دولت موسوم به مجلس متحده عمل برگزار شد که حاضران در آن ضمن سردادن شعارهایی در حمایت چودری افتخار محمد، رئیس سابق دیوان عالی پاکستان از سیاست‌های دولت انتقاد کردند.

احزاب مخالف با این دیدگاه که پاکستان در شرایط سیاسی مناستی قرار ندارد تصمیم‌های اخیر مشرف که در چارچوب آن محدودیت‌هایی برای قوه قضاییه این کشور و فعالیت رسانه‌های مستقل به وجود آمده را نشان هجمه علیه جمهوریت تلقی کرده‌اند.

اگرچه دولت مشرف به فاصله کوتاهی پس از صدور فرمانی از سوی او که فعالیت رسانه‌‌ای را  زیر نظر کمیسیونی دولتی قرار داد ناچار به اجتناب از اعمال آن شد اما این اقدام و سایر تلاش‌های اسلام‌آباد برای جلوگیری از گسترش دامنه اعتراض‌ها تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

این تظاهرات همزمان با شروع ثبت نام از رای‌دهندگان پاکستانی در انتخابات مجلس ملی فدرال پاکستان که برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، برگزار شد.

دولت تبلیغات گسترده‌ای را برای ترغیب مردم به مشارکت در این انتخابات که اولین انتخابات رایانه‌ای در پاکستان خواهد بود، آغاز کرده است.

بوچر در راه اسلام آباد

ریچارد بوچر، معاون وزیر امور خارجه ایالات‌متحده در امور آسیای مرکزی و جنوبی روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات ارشد پاکستان راهی اسلام‌آباد شد.

روزنامه اردو زبان نوار وقت اعلام کرد: بوچر به همراه دستور کاری 5 ماده‌ای به پاکستان می‌رود که مهمترین موضوع مطرح در آن لزوم مهار بحران ناشی از برکناری چودری است.

خودداری از اعلام وضعیت فوق‌العاده در پاکستان، ابقای مشرف در پست ریاست جمهوری و تعیین نخست‌وزیر از احزاب بزرگ جناح مخالف از دیگر رئوس مذاکرات بوچر و مقامات ارشد پاکستان خواهد بود.

بوچر قرار بود روز سه‌شنبه وارد پاکستان می‌شود اما رسانه‌های خبری تا زمان تنظیم این خبر ورود  او  را  اعلام نکردند که این مسئله ممکن است ناشی از دغدغه‌های امنیتی باشد.

کد خبر 24191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز