همشهری آنلاین: همزمان با هشدار رئیس‌جمهور پاکستان به تندروهای مستقر در مسجد لعل اسلام‌آباد، معاون این مسجد گفت که وی و همراهانش برای کشته شدن آماده‌اند.

به گزارش ایرنا ژنرال پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان که سرگرم بازدید از مناطق زلزله‌زده بلوچستان است، تهدید کرد که اگر طلاب از "لعل‌مسجد" بیرون نیایند، همه کشته خواهند شد.

تلویزیون خصوصی"جیو" روز شنبه(16 تیر) با اعلام این مطلب به نقل از وی در منطقه "جعفر آباد" افزود: طلاب مسلح از قدرت و نیروی دولت آگاه نیستند.

ژنرال مشرف اضافه کرد: کسانی که در"لعل‌مسجد" پناه گرفته‌اند باید بدانند که دولت صبور است و در زمان مشخص اقدامات شدید اعمال خواهد کرد.

وی گفت تاکنون ‪ ۱۴۰۰‬طلبه دختر و پسر خود را تسلیم کردند و مابقی هم باید خارج شوند.

در همین حال "عبدالرشید غازی" معاون لعل مسجد اسلام‌آباد پاکستان گفت: ما و صدها طلبه دختر و پسر تحت محاصره نیروهای مسلح و امنیتی در لعل مسجد، برای کشته شدن آماده‌ایم.

وی که عصر شنبه با شبکه تلویزیون پاکستانی " آج " تلفنی گفت و گو می‌کرد ، افزود: پیروان ما مرگ را به تسلیم شدن ترجیح می‌دهند.

غازی تصریح کرد که با کشته شدن ما در دیگرمناطق کشور جنگ و درگیری ها آغاز خواهد شد.

معاون لعل مسجد اضافه کرد: در صورت پایان تیراندازی و خاتمه درگیریها آماده مذاکره با دولت در داخل مسجد هستیم.

عبدالعزیز اعلام کرد: ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬دختر و پسر طلبه در پنج روز درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند و اجساد دختران در محوطه مدرسه حفصه دفن شده است.

مولانا "عبدالعزیز غازی" امام جماعت و مدیر ارشد "لعل مسجد" و مدرسه "حفصه " هنگام خروج با لباس زنانه در بین دختران طلبه دستگیر شد.

عبدالغزیز غازی متهم به فعالیتهای تروریستی، قتل، ایجاد ناامنی در پایتخت، ربودن چند تبعه زن و مرد چینی و ایجاد اغتشاش در امنیت کشور است.

برادر کوچک وی " عبدالرشید غازی " در لعل مسجد پنهان شده و به مبارزه مسلحانه می‌پردازد.

کد خبر 25966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز