گروه بین‌الملل: با ادامه بحران مسجد لعل در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان عبدالرشید قاضی، روحانی ارشد مسجد لعل اعلام کرد: نیروهای امنیتی بیش از 70 نفر از طلاب این مسجد از جمله 30 زن را طی چند روز اخیر به قتل رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در حالی که این مسجد طی روزهای اخیر به صحنه درگیری‌های شدید بین افراطیون مسلح مخالف دولت و نیروهای امنیتی تبدیل شده است محاصره این مسجد از سوی نیروهای ارتش پاکستان هم نتوانسته به بحران 5 روزه اخیر پایان دهد.

عبدالرشید گفت: وی و طلابش مهمات و مواد غذایی کافی برای یک ماه مقاومت را در اختیار دارند و 1800 طلبه باقیمانده در داخل مسجد قصد تسلیم شدن ندارند.

گناه نابخشودنی

مسئولان مدرسه مذهبی و مسجد لعل مسئولیت سوء‌قصد روز جمعه به هواپیمای حامل پرویز مشرف، رئیس‌جمهور این کشور را بر عهده گرفتند.

طلاب این مسجد تاکبد دارند تا زمانی که محاصره الاحمر از سوی نیروهای امنیتی پاکستان ادامه داشته باشد آنها نیز به چنین عملیات هایی ادامه خواهند داد.

هواپیمای حامل مشرف روز جمعه دقایقی پس از برخاستن از پایگاه هوایی چاکلالا در نزدیکی راولپندی هدف حمله موشکی افراد ناشناس قرار گرفت اما به این هواپیما آسیبی نرسید. مشرف به منظور بازدید از مناطق سیل زده پاکستان و همدردی با مردم این مناطق به راولپندی سفر کرده بود.

توقف میانجی‌ها

در حالی که هیأتی 5 نفره از سیاستمداران اسلامگرای پاکستان با هماهنگی فرماندهان نیروهای نظامی مستقر در اطراف مسجد لعل قصد ورود به این مسجد با هدف ترغیب طلاب به تسلیم شدن را داشتند از سرگیری  درگیری مسلحانه آنان را در تحقق این هدف ناکام گذاشت.این گروه آغاز عمدی تبادل آتش از سوی نیروهای دولتی را عامل ناکام ماندن ماموریت این گروه عنوان کرده است.

مشرف خواستار تسلیم شدن همه طلابی شده که در مسجد لعل پناه گرفته‌اند و مقامات دولتی می‌گویند قصد ندارند طلاب این مسجد را مشمول عفو عمومی کنند.

کد خبر 25977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز