همشهری آنلاین: بالاترین مقام کاتولیک در امریکا از وزیر دفاع این کشور خواسته است تا زندان بدنام گوانتانامو در خلیج کوبا را تعطیل کند.

زندان گوانتانامو

به گزارش شبکه پرس تی وی، اسقف ریچارد ایی پیتس از اعضای کنفرانس اسقف‎های کاتولیک امریکا ضمن آن که از چاک هیگل وزیر دفاع امریکا خواسته تا زندان گوانتانامو را تعطیل کند، وضعیت زندانیان محبوس در این زندان را بسیار بد و مستلزم انتقاد توصیف کرده است.

وی در همین خصوص خطاب به وزیر دفاع امریکا گفت: «زندانیان از حق محاکمه عادلانه و منصفانه در زمان مقتضی برخوردار هستند.»

اسقف ریچادر ایی پیتس در ادامه خاطرنشان کرده است: «ارتکاب جرم حداقل برای ۸۶ زندانی محبوس در این زندان در مرحله اول ثابت نشده است. بازداشت نامحدود و بی‎دلیل زندانیان نه تنها برای افراد مضر و آسیب‎زا است بلکه باعث تخریب سابقه اخلاقی ملت ما هم می‎شود و تعهد ما به حاکمیت قانون را زیر سوال برده و باعث خدشه دار شدن مبارزه ما علیه تروریسم خواهد بود.»

این اسقف کاتولیک در ادامه یادآور شد که اخبار مربوط به غذا دادن اجباری به زندانیانی که در اعتصاب غذا هستند بیانگر آن است که امریکا ناقض حقوق اولیه زندانیان محبوس در زندان گوانتانامو است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: «روند غذا دادن اجباری به این صورت است که زندانیان را با قل و زنجیر بسته و لوله‎ای را از طریق بینی وارد معده آنان می‎کنند ولی به جای این که به چنین روش‎هایی توسل شود بهتر است که ملت ما اول هر آن چه را که لازم است برای بهبود وضعیت افراد مورد تبعیض در زندان انجام دهند، تبعیضی که اعتراضات داخلی در زندان را به دنبال داشته است.»

تعطیل کردن زندان بحث‎برانگیز گوانتانامو یکی از تعهدات انتخاباتی باراک اوباما در جریان رقابت‎های انتخاباتی وی در سال ۲۰۰۸ بود که تا کنون تحقق نیافته است.

درحالی که رئیس‎جمهور امریکا تا کنون به وعده‎های خود در این خصوص عمل نکرده وی در ماه آوریل نیز بار دیگر وعده داد که زندان گوانتانامو را تعطیل خواهد کرد.

کد خبر 220581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز