همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پردیس تئاتر حرفه ای تهران بیش از 95 درصد است از بهره‌برداری این مجموعه تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، علی اصغر مونسان با بیان این مطلب افزود: سالن‌های مجموعه تئاتر حرفه ای خاوران با طراحی الکتروآکوستیکی ویژه و با کاربری اصلی تئاتر به ‌دلیل ابعاد و فرم هندسی خاص، دارا بودن چاله ارکسترای عظیم ومجموعه ارکسترا شِل یا رفلکتورهای متحرک و محاسبه و تجهیز مناسب، امکان برگزاری اجرای انواع موسیقی و کنسرت را به‌طور حرفه‌ای فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین وجود دوسالن تمرین مناسب و حرفه‌ای یکی با ابعاد سطح صحنه اصلی و امکان فراگیری هیئت بازبینی و دیگری با مساحت یک دوم صحنه برای پشتیبانی از دیگر ویژگی های منحصربه فرد مجموعه است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اظهار داشت: پروژه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران در محدوده منطقه 15 شهرداری توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال اجراست، هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی انجام شده ظرف یک ماه آینده به بهره برداری میرسد.

مونسان با اشاره به اینکه پردیس تئاتر حرفه‌ای شهر تهران در زمینی به مساحت28 هزار مترمربع و با زیربنایی بالغ بر هز16 هزار مترمربع به عنوان اولین و بزرگترین مرکز تخصصی تئاتر ایران در مجاورت فرهنگسرای خاوران در مراحل پایانی ساخت و تجهیز است، گفت: وجود یک سالن مجهز با گنجایش هزار نفر با قابلیت اجرای نمایش های تئاتر کلاسیک، تئاتر موزیکال و اجرای کنسرت موسیقی و ارکستر سمفونیک،4 سالن نمایش تجربی با گنجایش 150نفر و یک سالن ویژه «نمایش عروسکی» در این پردیس از ویژگیهای منحصربه فرد این مجموعه است.

کد خبر 220301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز