دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: به‌نظر می‌رسد که زمانبندی برای اجرای هنرمندان در مجموعه تئاتر شهر، یکی از گله‌های هنرمندان تئاتری است.

قدیمی‌ترین مجموعه تئاتری کشور این روزها میزبان هنرمندان جوان تئاتری است و برای همین شاید تعجبی نداشته‌باشد که هنرمندان از این موضوع و اینکه به آنها نوبت اجرا داده نمی‌شود، گلایه‌مند باشند.کوروش نریمانی، یکی از هنرمندان معترض است که تئاترهای پرمخاطبی همچون «شب‌های آوینیون» و «جن‌گیر» را در سالن‌های مختلف تئاتر شهر کارگردانی و اجرا کرده‌است. او در این‌باره به فارس گفته‌است: به‌نظرم تئاتر شهر دیگر پرونده ما را بسته است.نریمانی با بیان اینکه نمی‌دانم برنامه تئاتر شهر چگونه است، گفت: دو سال پیش قرار بود نمایش شب‌های آوینیون را با هزینه شخصی در تئاتر شهر اجرا کنیم، منتها سالن اصلی را ندادند. حتی قرار بود درصورت اجرای اثر، اجاره سالن را نیز بدهیم اما نمی‌دانم برنامه‌های آنجا چطور است که این اتفاق رخ نداد. حالا باید برویم تقاضا بدهیم تا ببینیم تئاتر شهر بعد از سه سال و نیم، نوبت اجرا به ما می‌دهد یا خیر؟

کارگردان نمایش شب‌های آوینیون در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلی وجود دارد که مسئولان نمی‌خواهند اجرایی از شما روی صحنه برود، بیان داشت: این را باید از کسانی که سالن را نمی‌دهند بپرسید. خرداد سال 90به اتفاق علیرضا نادری به تئاتر شهر دعوت شدیم تا اجرایی را روی صحنه ببریم که من پیشنهاد سالن اصلی را به‌ازای هیچ پول و حمایتی دادم، مضاف بر اینکه برای آنها درآمدزایی می‌کنم و بعد صادق موسوی، رئیس تئاتر شهر با اشتیاق آن را پذیرفت اما شورای هنری به دلایل عجیب، نگران شکست نمایش من شد؛ شورایی که بیشتر از خودم نگران اثرم شد و به همین بهانه اجازه اجرا به ما داده نشد. مدتی گذشت از من خواسته شد که آیا می‌توانید برای 18روز دیگر در تئاتر شهر اجرا بروید؟

این در حالی بود که وقتی فرصتی شش‌ماهه برای اجرای اثرم داشتم نگران شکست من بودند. در نخستین نشست خبری، مجید سرسنگی، مدیرعامل تماشاخانه ایرانشهر از کوروش نریمانی به‌عنوان یکی از هنرمندانی نام برد که در سال 92 در این مجموعه تئاتری اجرای نمایش دارد. او درخصوص اجرای نمایش در تماشاخانه ایرانشهر اظهار داشت: هنوز نمایش و زمان اجرایش مشخص نشده است، فقط از سوی این مجموعه گفته شده که طبق برنامه طی 18‌ماه آینده اجرا خواهید رفت. وی درباره اینکه چه اثری را کارگردانی خواهد کرد، گفت: بستگی دارد که نوبت اجرای ما در چه ماهی از سال باشد تا در آن زمان ببینیم کدام یک از بازیگران ما می‌توانند به گروه بپیوندند که البته این موضوع یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر زمان مشخص شود می‌توان براساس آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام داد. کارگردان نمایش جن‌گیر تصریح کرد: البته سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر نوبت اجرا به من داده شد اما به‌دلیل عدم‌حضور چند نفر از عوامل نمایشم نتوانستم اجرا بروم. باید انصاف را درنظر گرفت چون ایرانشهر سال گذشته به ما سالن داد اما میسر نشد؛ ولی فکر می‌کردم در سال جدید جابه‌جایی صورت می‌گیرد اما باز‌هم در نوبت قرار گرفتیم.

کد خبر 212676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز