جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: هر سال در آستانه برگزاری کنکور ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور سازمان سنجش توصیه‌هایی به کنکوری‌ها دارد، امسال هم سازمان سنجش پیشنهادی بر‌ای پاسخگویی به سؤالات ارائه کرده است.

آزمون

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش در این‌باره گفت: با توجه به اینکه کنکور امسال براساس برنامه زمانی اعلام شده در نوبت‌های صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه 6و 7تیر‌ماه و نوبت صبح شنبه 8تیرماه92برگزار می‌شود پس به همه داوطلبان شرکت‌کننده در این کنکور اکیدا توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده فقط به مرور مورد یا مواردی که اشکال دارند بپردازند و سعی کنند در خانه نسبت به‌خودآزمایی برای آمادگی حضور در جلسه کنکور و پاسخگویی به سؤالات و مدیریت زمان بپردازند.

حسین توکلی گفت: داوطلبان می‌توانند دفترچه‌های کنکور عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی خود از کنکور سال گذشته را برای این هدف انتخاب و با رعایت ضوابط نسبت به پاسخگویی به سؤالات آن اقدام کنند.وی افزود: داوطلبان می‌توانند در پایان هر جلسه کنکور شماره سؤال یا سؤالاتی را که پاسخ نداده‌اند یا اشتباه پاسخ داده‌اند یادداشت و به یادگیری مطالب مربوط به سؤالات مذکور اقدام کنند.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش اظهار کرد:‌ با اجرای این روش داوطلبان با اجرای کنکور هر روز در خانه خود، اعتماد به نفس کافی کسب می‌کنند و به دور از اضطراب و استرس و با آرامش خاطر می‌توانند در جلسه کنکور حاضر و به سؤالات پاسخ دهند.وی با اشاره به شیوه صحیح پاسخگویی به سؤالات کنکور گفت: برای پاسخگویی صحیح به سؤالات می‌توان از 2روش پیروی کرد، روش اول اینکه داوطلبان باید تصور کنند که در دفترچه عمومی منحصرا 25سؤال وجود دارد و در مهلت مشخص شده باید به سؤالات پاسخ دهند.

برای این منظور مثلا داوطلبان باید متن سؤال شماره یک درس زبان و ادبیات فارسی را به‌طور دقیق مطالعه و 4گزینه پیشنهادی را مطالعه و بررسی و سپس گزینه صحیح یا صحیح‌ترین گزینه را انتخاب و در پاسخنامه و محل مربوطه در پاسخنامه درج کنند.توکلی افزود: درصورتی که داوطلبان پاسخ سؤال یا سؤالاتی را از بین درس زبان و ادبیات فارسی نمی‌دانند، می‌توانند کنار آن سؤال در دفترچه آزمون علامت بگذارند و به سؤال بعدی پاسخ دهند.مشاور سازمان سنجش گفت: پس از پایان 25سؤال زبان و ادبیات فارسی داوطلبان باید بلافاصله نسبت به پاسخگویی 25سؤال زبان عربی، 25سؤال معارف اسلامی و نهایتا 25سؤال زبان خارجی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: درصورتی که در پاسخگویی به هر یک از سؤالات این دروس همانند زبان و ادبیات فارسی اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانند می‌توانند در دفترچه علامت بگذارند. قاعدتا پس از پاسخگویی به آخرین سؤال (سؤال 100) به روش گفته شده اول اینکه داوطلبان تا حدود زیادی احساس رضایت از پاسخگویی و آرامش می‌کنند چون توانسته‌اند به درصد قابل‌توجهی از سؤالات پاسخ دهند، پس با انرژی و انگیزه بیشتری در زمان باقیمانده از کنکور عمومی که جمعا 75دقیقه است به سؤالاتی که پاسخ نداده‌اند و علامت زده‌اند پاسخ می‌دهند و چه بسا بتوانند به تعداد سؤالات بیشتری پاسخ دهند.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش روش دوم را اینگونه برشمرد: در این روش داوطلبان می‌خواهند ابتدا به سؤالات درسی که آمادگی بیشتری دارند پاسخ دهند و سپس به دروس دیگر جواب دهند. در این روش داوطلبان باید دقت کنند که پاسخ هر کدام از سؤالات را در پاسخنامه در مقابل ردیف شماره سؤال مربوط درج کنند.

توکلی افزود: براساس تجارب برخی داوطلبان در علامت‌گذاری از یک ردیف بالاتر اقدام به پاسخگویی می‌کنند و وقتی به انتها می‌رسند، می‌بینند که هنوز یک ردیف خالی است و سؤالی برای آن ندارند. بنابراین با توجه به روش‌های پیشنهادی خود، استفاده از روش یک را به داوطلبان پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم دفترچه سؤالات

افزون بر این توصیه‌ها سازمان سنجش، نکات مهم مرتبط با دفترچه سؤالات کنکور امسال را اعلام کرد که براساس آن در کنکور امسال به هر یک از داوطلبان یک پاسخنامه و 2دفترچه سؤال (آزمون عمومی - دفترچه شماره 1و آزمون اختصاصی دفترچه شماره 2) داده می‌شود.

داوطلبان دیپلم بهیاری یا شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دیپلم و مدرک پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی افزون بر پاسخگویی به سؤالات دفترچه‌های عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) باید به سؤالات دفترچه اختصاصی شماره 3نیز پاسخ دهند.داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی 5گانه باید پاسخ سؤالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت‌گذاری کنند.

همه سؤالات آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره2) داوطلبان در هر یک از 5گروه آزمایشی، شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب روی جلد دفترچه آزمون درج شده است. این دفترچه‌ها متنوع است و در انواعA، B، C و D تقسیم می‌‌شوند، پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره1) داوطلبان همه گروه‌های آزمایشی در یک بسته‌ نایلونی و هر یک از دفترچه‌های آزمون اختصاصی (دفترچه‌های شماره 2و3) نیز در بسته‌های نایلونی جداگانه تحویل داوطلبان خواهد شد.

دفترچه‌ مربوط به داوطلبان اقلیت های دینی و یا متقاضی زبان غیرانگلیسی در همه گروه‌های آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و دفترچه‌های شماره 3در گروه آزمایشی علوم تجربی (سؤالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سؤالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی‌سازی شده و مشخصات داوطلبان روی جلد دفترچه درج شده است.

کد خبر 219762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز