مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری کنکور 92طی روزهای ششم، هفتم و هشتم تیرماه، از آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه دوم تیر‌ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و 83هزار و 571داوطلب در کنکور 92، گفت: از این تعداد 643هزار و 852داوطلب زن و 439هزار و 719داوطلب مرد هستند. بر این اساس42.59 درصد داوطلبان را زنان و40.58 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.توکلی با اشاره به امکان ثبت‌نام داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد‌ گفت: با احتساب این تعداد داوطلب، تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته 17هزار و 297 نفر افزایش داشته است.

آغاز توزیع کارت آزمون از دوم تیر ماه

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به صدور یک میلیون و 223هزار و 444کارت ورود به جلسه آزمون‌گفت: کارت ورود به جلسه آزمون طی روزهای دوم تا پنجم تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه کنکور 92در گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در یک روز به سؤالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.

زمانبندی برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری 92طی روزهای ششم، هفتم و هشتم تیرماه در حوزه‌های امتحانی 358شهرستان کشور گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی در صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنجشنبه ششم تیر، علوم تجربی در صبح روز جمعه و زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه هفتم تیر و علوم انسانی در صبح روز شنبه هشتم تیر برگزار می‌شود.

توصیه‌های سازمان سنجش به داوطلبان کنکور 92

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان کنکور 92توصیه کرد که از آوردن وسایل اضافه در جلسه آزمون خودداری کنند.توکلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، گفت: بعد از قرار گرفتن کارت‌های شرکت در آزمون داوطلبان در روز دوم تیرماه روی سایت سازمان سنجش‌آموزش کشور، ضرورت دارد داوطلبان با توجه به گروه انتخابی و شماره داوطلبی خود که هم به عدد و هم به حروف روی کارت‌ها نوشته شده، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود اقدام کنند تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در حوزه حاضر شوند.

وی افزود: به تمام داوطلبان شهرستان‌های بزرگ مثل تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز و... توصیه می‌شود حتما یک روز قبل از آزمون به حوزه امتحانی خود مراجعه کنند.توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر همراه داشتن پرینت کارت شرکت در گروه آزمایشی مربوط که امضا شده و اثر انگشت داوطلب در محل مربوط به اثر انگشت دیده می‌شود باید چند مداد نرم پر‌رنگ، سنجاق و مداد پاک‌کن همراه داشته باشند. مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تأکید کرد: داوطلبان باید از آوردن وسایلی مثل کیف دستی، ساک دستی، کتاب، هرگونه نت و یادداشت، تلفن همراه، پیجر و نظایر آن به جلسه آزمون اکیدا خودداری کنند.

به گفته وی، درصورتی که داوطلب عمدا یا سهوا اقدام به آوردن چنین وسایلی کند، متخلف محسوب شده و براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری که بخشی از آن در اطلاعیه روزهای 27خرداد‌‌ماه و 3تیرماه منتشر می‌شود، با وی رفتار خواهد شد.

کد خبر 218975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز