ترجمه‌ی عباس تربن: آرام یا شادکردن دوستی که دچار مشکل شده، کار سختی است؛ به‌خصوص وقتی کنارش نیستید و تلفنی هم نمی‌توانید با او صحبت کنید. این مطلب به ما یاد می‌دهد که چه‌طور از راه پیامک (اس‌ام‌اس) حال دوستان را بهتر کنیم.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه، شماره‌ی 703

ببین مشکل کجاست

وقتی از دوستت اس‌ام‌اسی به دستت می‌رسد که نشان می‌دهد حالش خوش نیست یا برایش مشکلی پیش آمده، معمولاً معنی‌اش این است که دوست دارد درباره‌اش بیش‌تر صحبت کند. بنابراین از دوستت بخواه درباره‌ی مشکلش توضیح بدهد و تو هم سعی کن شنونده‌ی خوبی باشی.

همدرد باش

با این‌که صفحه‌ی موبایل و نوشته‌های اس‌ام‌اسی، تنها راه ارتباط تو با دوستت است، اما باز هم می‌توانی به دوستت کمک کنی. سعی کن نگرانی و ناراحتی‌ات را برای مشکل دوستت نشان دهی؛ این‌کار اولین قدم برای بهترکردن حال دوستت است.

اگر به‌صورت آنلاین با دوستت چت می‌کنی، می‌توانی لابه‌لای تعریف‌کردن‌هایش از جمله‌های کوتاهی مثل «وای، چه بد!» یا «واقعاً متأسفم!» استفاده کنی.

انتقاد ممنوع

به دوستت جمله‌های امیدوارکننده‌ای مثل این‌ها بگو: «دوست داشتم الآن پیشت بودم، با یه‌بسته شکلات که حال جفتمون رو بهتر می‌کرد!» (برای دخترها) یا «ناراحت نباش، اوضاع همیشه همین‌طور نمی‌مونه» (برای پسرها). تنها چیزی که نباید بگویی، جمله‌هایی مثل این است: «من که بهت هشدار داده بودم!»

پیشنهاد بدههفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه، شماره‌ی 703

به دوستت پیشنهادهایی بده که در حل مشکل کمکش کند. نکته‌ی مهم در دادن راه‌حل اس‌ام‌اسی «کوتاهی» و «روشن»بودنش است. سعی کن پیشنهادی بدهی که به قلب مشکل حمله کند. البته یادت باشد که گاهی بهترین کار، پیشنهاد ندادن است؛ به‌خصوص اگر از جزییات و جوانب ماجرا باخبر نیستی و راه‌حلی به ذهنت نمی‌رسد.

او را بخندان

سعی کن بخش منفی ذهن دوستت را غیرفعال کنی و نگاهش را متوجه نیمه‌ی پر لیوان کنی. در ضمن می‌توانی با چند جک بامزه و استفاده از شکلک‌های بامزه‌ی اس‌ام‌اسی حال و هوایش را تغییر بدهی.

پایان خوش

اگر دوستت خیلی ناراحت است و تو وقتش را داری، می‌توانی با او یک قرار حضوری در اولین فرصت ممکن بگذاری. اما اگر او دوست ندارد بیش‌تر درباره‌ی مشکلش صحبت کند، اس‌ام اس دادن را با یک جمله‌ی امیدبخش یا یک آرزوی خوب تمام کن.

کد خبر 219446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز