مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکتشافات فضایی برای قرن‌ها رویای انسان بوده‌است، امروزه اما جستجو برای یافتن گونه‌ای جدید از حیات و بسط دادن تمدنی جدید در جایی که تاکنون کسی به آن قدم نگذاشته چندان دور از ذهن نیست، اما خطراتی دارد که قابل چشم‌پوشی نیستند.

براساس گزارش دیلی‌اینفوگرافیک، انسان به نقاط انگشت‌شماری از فضا سفر کرده‌است که مهم‌ترین آنها تا به امروز ماه بوده‌است،‌اما مطالعه این اینفوگرافی نشان خواهد داد سفر به خارج از زمین و رویداد‌هایی که در آنجا در انتظار انسان هستند، درحال حاضر چندان خوشبینانه به نظر نمی‌آیند.

فضا مملو از تشعشعات مضر است که از کهکشان‌ها و خورشید ساطع می‌شوند، منشا آنها هرچه که باشد،‌به نظر این تشعشعات به اندازه‌ای قدرتمند هستند که بتوانند در اقامتی طولانی مدت در فضا، به DNA ظریف و نحیف انسان آسیبی جدی وارد آورند. خوشبختانه ساکنان زمین به واسطه میدان مغناطیسی و اتمسفر زمین از قرارگیری در معرض تشعشعات بی‌پایان کیهانی در امانند،‌اما اگر قرار باشد افرادی برای اکتشاف و بسط تمدن به مریخ سفر کنند، کوتاهترین اقامت آنها در این سیاره می‌تواند منجر به ابتلای آنها به سرطان‌هایی مرگبار شود.

اگر قرار است اکتشافات انسانی فرازمینی ادامه داشته باشند، باید راهکاری برای خنثی‌سازی این تشعشعات مضر یافته شود:

تشعشعات کیهانی

کد خبر 219107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز