مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات مریخ نورد کنجکاوی ناسا نشان می‌دهد، فضانوردانی که قصد دارند سفر طولانی به مریخ داشته باشند در معرض خطرات تابش شدید و در نتیجه بیماری‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

mars

محققان موسسه تحقیقات ساوت وست به ریاست کری زتلین اظهار داشتند که اندازه گیری‌های صورت‌گرفته توسط مریخ نورد کنجکاوی که از سال گذشته وارد سیاره سرخ شد نشان می‌دهد که فضانوردان در سفر به مریخ به قدری با تشعشع رو به رو می‌شوند که از میزان توصیه شده مجاز در طول عمر یک فرد فراتر می‌رود.

به گزارش مهر، در چنین مأموریتی جریان ثابت پرتوهای کیهانی از خارج از منظومه شمسی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان و آب مروارید را در فضانوردان افزایش دهد.

وقتی که فضانوردان روی سیاره سرخ قرار گرفتند تا حد زیادی نسبت به تشعشعات فضایی بدون حفاظ می‌شوند که این امر گردشگران مریخی را در خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

براساس اظهارات سالی آموندسون کارشناس تشعشع از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا که بخشی از این تحقیقات بوده است، برآوردهای کنونی نشان می‌دهد که خطرات سرطان درحال حاضر این مأموریت را به تعویق نمی‌اندازد اما هنوز هم خطرات بسیاری وجود دارد که ما از آن خبر نداریم.

بهترین برآورد برای میزان تشعشات در این سفر مأموریت مریخ نورد کنجکاوی ناسا است که وقتی در سال 2011 به فضاپرتاب شد یک حسگر تشعشع طی سفر هشت ماهه آن به مریخ فعال بود و میزان تشعشع را اندازه‌گیری می‌کرد.

براساس این ارقام، دانشمندان تشعشع یک فضاپیما را برای یک سفر شش ماهه بررسی کرده‌اند. براساس این برآوردها میزان تشعشع را می‌توان چنین بیان کرد که فضانوردان هر پنج یا شش روز تحت سی‌تی‌اسکن تمام بدن قرار بگیرند.

این درحالی است که در این برآوردها هنوز زمانی که فضانوردان در سطح مریخ سپری می‌کنند لحاظ نشده است و تنها طی کردن فاصله زمین تا مریخ مدنظر قرار داشته است.

 

کد خبر 216879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز