مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس اعلام شرکت هلندی Mars One، بیش از ۱۶۵ هزار درخواست برای سفر بی بازگشت به مریخ تاکنون به ثبت رسیده است.

۱۶۵ هزار نفر داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ

به گزارش ایسنا، پروژه سفر بی بازگشت به مریخ شامل انتقال تجهیزات و چند مریخ نورد برای احداث پایگاه اولیه جهت استقرار نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ است.

گروه نخست، متشکل از چهار زن و مرد از قاره های مختلف جهان، پس از انتخاب و گذراندن دوره های نهایی آموزش تا سال 2023 راهی سیاره مریخ خواهند شد.

به دلیل نبود فناوری های مورد نیاز برای انجام سفر بازگشت مریخ، هزینه های بالای سفر و مشکلات تأمین سوخت، داوطلبان نهایی بلیت یکطرفه ای به سمت مریخ دریافت خواهند کرد!

با وجود عدم امکان بازگشت به زمین، تا ماه آگوست 2013 (مرداد ماه) بیش از 165 هزار درخواست ثبت شده است و استقبال متقاضیان از این طرح چشمگیر عنوان شده است.

هزینه ثبت نام اولیه 25 دلار است که بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، افزایش یا کاهش پیدا می کند.

از ایران نیز تاکنون هشت داوطلب مرد و یک داوطلب زن سفر بی بازگشت به مریخ موفق به ثبت نام قطعی شده اند که البته این تعداد محدود، کل داوطلبان ایرانی را شامل نمی‌شود.

باس لنسدروپ، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان اواخر سال گذشته از درخواست حدود 70 ایرانی برای ثبت نام در سفر بی بازگشت به مریخ خبر داده بود.

کد خبر 228710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز