مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سازمان هلندی از میان بیش از دویست هزار متقاضی سفر به مریخ، در مرحله اول یک هزار و ۵۸ نفر را انتخاب کرده است. متقاضیان این سفر از ۱۴۰ کشور جهان برای پرواز به مریخ داوطلب شده بودند

۲۴ نفر در سفر بی بازگشت به مریخ

به گزارش ایرنا، بیش از هزار علاقمند به زندگی در سیاره مریخ برای شرکت در یک مسابقه تلویزیونی انتخاب شدند. مبتکر این برنامه قصد دارد 24 برنده نهایی را سال 2025 میلادی به مریخ بفرستد.

سازمان ˈمارس یکˈ پنجشنبه 2 ژانویه 2014 (12 دی 1392) اعلام کرد که در مراحل بعدی، در یک مسابقه تلویزیونی 24 نفر نهایی انتخاب خواهند شد.

سازمان ˈمارس یکˈ به باس لانسدورپ، مبتکر برنامه‌های تلویزیونی تعلق دارد. ظاهرا او قصد دارد از سال 2025 میلادی در مجموع، شش گروه چهار نفره را به سیاره سرخ بفرستد. قرار است مسافران در مریخ اردویی بسازند و پرواز بازگشتی نیز در برنامه نیست.

داوطلبان باید حداقل 18 ساله باشند. سازمان ˈمارس یکˈ از شرکت کنندگان انتظار دارد علاوه بر سلامتی از توانایی بالا در روابط اجتماعی برخوردار و بر زبان انگلیسی مسلط باشند.

دشواری‌های سفر

اگر منتخبان نهایی به مریخ فرستاده شوند، باید در ابتدا از پروازی که هفت ماه طول خواهد کشید و فرودی که بسیار مشکل خواهد بود، جان سالم به در برند.

همچنین باید از اثرات تشعشات رادیواکتیو قوی در حین این سفر نیز در امان بمانند. با طی شدن این دو مرحله اگر زنده بمانند، سیاره‌ای خشک با میانگین دمای منفی 63 درجه در انتظار این فضانوردان آماتور است. جو مریخ هم به طور عمده از دی اکسید کربن تشکیل شده که برای انسان مضر است.

این برنامه تا به حال با انتقادات زیادی مواجه شده است ولی یک پشتیبان معروف هم دارد. ˈگرارد ت هوفتˈ برنده هلندی جایزه نوبل فیزیک از این برنامه حمایت کرده است.

تا به حال فقط روبات‌های بدون سرنشین به مریخ فرستاده شده‌اند. نوامبر سال گذشته میلادی سازمان فضانوردی هند برنامه پرواز به مریخ را تاسیس کرد. یک سال پیش از آن، سال 2012 میلادی نیز سازمان ناسا  مریخ نورد کنجکاوی را به مریخ فرستاد.

کد خبر 244913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز