همشهری آنلاین: سرانجام حسن روحانی توانست با شعار "تدبیر و امید" کلید پاستور را از آن خود کند و با رأی بیش از 18 میلیونی خود برای 4 سال بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزند.

حسن روحانی

حسن روحانی که با پشتیبانی سید محمد خاتمی و آیت هاشمی رفسنجانی و همچنین کناره‎گیری محمدرضا عارف توانست گوی سبقت را از رقبای اصولگرای خود برباید و پس از یک رقابت نفس گیر، راهی پاستور شود تا مسیر خدمت به مردمان این سرزمین را پیش بگیرد.

هر چند حسن روحانی در اردوگاه مقابل اصولگرایان جای داشت اما این کاندیداهای اصولگرا بودند که با وجود دست نیافتن به نتیجه مطلوب، باز هم با تکیه به اخلاق سیاسی با ارسال پیام تبریک به پیروز انتخابات، برای او آرزوی موفقیت کردند تا رئیس‌جمهور بار مسئولیت خدمتگزاری به مردم را به شایستگی به سر منزل مقصود برساند.

مقام معظم رهبری نیز در پیامی ضمن تبریک به حسن روحانی فرمودند: رئیس جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌ ملت است. همه باید برای دست یافتن به آرمان‌های بزرگی که رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاری صمیمانه کنند.

علاوه بر پیام تبریک رهبری و رقبای انتخاباتی روحانی، سایر مسئولان و مقامات کشور با ابراز خرسندی از این پیروزی، خواستار توفیق روحانی برای  به خدمت به ملت شریف ایران شدند.

 در جدول زیر می‎توانید اسامی افرادی که پس از انتخاب روحانی به او تبریک گفتند را مشاهده کنید:

مقام معظم رهبری

  • اینجانب با خشوع و خاکساری در برابر لطف و رحمت خداوند حکیم و علیم، جبهه ی سپاس بر زمین می سایم و خود و شما را به ذکر و شکر و قدرشناسی این نعمت بزرگ فرا میخوانم و با سلام و عرض اخلاص به حضرت ولی اله الاعظم روحی فداه و تبریک به ملت عزیز و به رئیس جمهور منتخب جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ حسن روحانی نکاتی را به ایشان و همه آحاد ملت عرض میکنم.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی

  • انتظار داریم از امروز تا آخرین روزی که این مسئولیت را برعهده دارید حل مشکلات مردم شریف که حماسه‌آفرین این عرصه هستند را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهید.

احمدی نژاد/رئیس قوه مجریه

  • ضمن تبریک مجدد به جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی که مورد اعتماد اکثریت ملت قرار گرفته اند امیدوارم با قدرشناسی از عواطف و اعتماد ملت عزیز فرصت خدمتگزاری و تلاش برای استقرار عدالت و آبادانی کشور بیش از پیش مهیا گردد.

آیت‌الله آملی لاریجانی/رئیس قوه قضاییه

  • رجاء واثق می‌رود قوای مختلف نظام تحت نظارت ولایت مطلقه فقیه بتوانند در هرچه بیشتر شکوفایی استعدادهای نهفته و رفع تنگناها گام بردارند.

علی لاریجانی/رئیس مجلس

  • مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس کشور همکاری صمیمانه ای را با حضرت عالی و دولت جدید برای تحقق اراده ملت و اصلاح امور به عمل می آورد.

محمدرضا عارف

  • اینجانب متواضعانه و خالصانه از تمامی گروهها و جریانات سیاسی و سایر نامزدهای محترم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخواست می کنم که با حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب، برای برآورده شدن مطالبات به حق مردم که آرزوی همه ماست، همت کنند.

حداد عادل

 

  • اکنون که مردم ایران در پاسخ هوشمندانه به دعوت مقام معظم رهبری با حضور پرشکوه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری حماسه‌ای سیاسی آفریدند و با نظم و نشاط تحسین‌برانگیز جلوة دلپذیر مردم‌سالاری دینی و قانون‌مداری را در چشم جهانیان به‌نمایش گذاشتند، وظیفة خود می‌دانم این حماسة عزت‌آفرین را به ملّت باایمان و فرهیختة ایران و به رهبری ارجمند و به شخص جناب‌ِ عالی(حسن روحانی) تبریک بگویم.

سید محمد غرضی

  • یقیناً وظیفه همه نامزدها و ملت ایران حمایت از رئیس جمهوری منتخب مردم در حرکت به سوی اعتلای انقلاب اسلامی و آرزوی موفقیت برای ایشان است

سعید جلیلی

  • با سپاس بیکران به درگاه الهی و با قدردانی از ملت بزرگ ایران که با حماسه‌ای دیگر پشتوانه‌ای سترگ را برای اقتدار، سربلندی و پیشرفت نظام خلق کرد و با تشکر و تبریک به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر تمهید این حماسه بزرگ، برای رئیس‌جمهور منتخب مردم برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ایران و اعتلاء و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنم و به ایشان برای کسب اعتماد ملت ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

آیت الله هاشمی شاهرودی/رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه

  • سپاس خداوند بزرگ را که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ملت شریف ایران اسلامی را در امتحانی سرنوشت ساز پیروز کرد و لبیک‌گو به ندای رهبری معظم انقلاب جنابعالی را که از چهره‌های شاخص و موفق نظام هستید با رای قاطع به ریاست جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.
ضرغامی/رئیس سازمان صداوسیما
  • رسانه ملی تلاش کرد با به کارگیری جمیع ظرفیت های خود بسترساز این حماسه شود. ما تلاش کردیم با طراحی ظروف مناسب تبلیغی و نوآوری در روش مناظره های رسانه ای که بی تردید به الگویی ماندگار در این زمینه تبدیل شد، راوی صادق و صریحی برای بیان آرا و نظریات نامزدهای محترم و مقایسه میان آنها باشیم.

پرویز اسماعیلی/سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف

  • از سوی ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف صمیمانه از همکاران عزیزم در تمام رسانه ها تشکر می کنم و امیدوارم چنانچه در ارتباط و انتقال اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت های انتخاباتی دکتر قالیباف قصور یا تاخیری از اینجانب دیده اند، به لطف و مهربانی خود ببخشند و عفو نمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  • انتظار می‌رود با استفاده از نیروهای ارزشی، ولائی و متدّین ، متخصص و کار آمد تمام تلاش خود را برای حفظ ارزشهای دینی و نشر معارف اهل‌البیت«علیهم السلام»، آبادانی کشور و رفع مشکلات اقتصادی انجام داده و توجه ویژه‌ای در جهت احقاق حقوق ملت شریف ایران در عرصه‌های جهانی به ویژه در دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مصروف سازد و قانون مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی

  • فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی حماسه‌ی بزرگ سیاسی ملت ایران و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی، را به مقام معظم رهبری‌، رئیس جمهور منتخب و ملت شریف و حماسه‌ساز ایران تبریک و تهنیت می‌گوید و امید است در دوره ریاست جمهوری ایشان با سوابق ارزنده انقلابی و همچنین حضور در پنج دوره مجلس شورای اسلامی، شاهد تعامل گسترده قوا با محور قانونگرایی و موفقیت همه جانبه‌ی کشور، تحقق حماسه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم باشیم.
ارتش جمهوری اسلامی با تبریک این حماسه عظیم به حضور مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز و ملت قهرمان ایران و رئیس جمهور منتخب جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی از درگاه حضرت باریتعالی توفیقات روز افزون ایشان را در خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس و نگاهبانی از میراث معمار کبیر انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خواستاریم .
وزارت دفاع بی‌تردید ‌حماسه حضور 72.7 درصد ‌تا نسل‌ها در اذهان ملت شریف ایران ماندگار و باقی خواهد ماند‌ و به ‌عنوان مبداء تاریخی دیگری در راستای تجدید بیعت با مبانی نظام مبتنی بر ولایتمداری و دیانت، در کتاب قطور و پرافتخار تاریخ درخشان این خطه متجلی و ماندگار خواهد ماند.
سپاه پاسداران سپاه  با تبریک این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، ملت شریف ایران و رئیس جمهور محترم و منتخب مردم جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، آمادگی همه جانبه خود را برای تعامل و همکاری با دولت آینده در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف قانونی محوله اعلام می‌دارد.
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بسان عملکرد پیشین خود، آمادگی کامل دارد تا با همکاری و هماهنگی علمی و پژوهشی در کنار کار کارشناسی با رئیس جمهور و دولت منتخب یازدهم، نقش شایسته خود را در تعامل کامل و شایسته مجلس و دولت ایفا نماید، تا حماسه‌ اقتصادی هم‌ شأن ملت بزرگوار ایران اسلامی تحقق یابد.
حزب موتلفه اسلامی تاکید می‌کنیم فناوری صلح آمیز هسته ای یک مطالبه ملی است، امیدواریم همانطور که قول داده‌اند با تدبیر، هم این مطالبه و حق را استیفا نمایند و هم جلوی زیاده خواهی های دشمن را بگیرند و حافظ عزت و شرف و غیرت ملی باشند.
کد خبر 219096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز