دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس به دولت جدید توصیه کرد که خارج از تعارف و اقدامات تبلیغاتی، اقدامات عملی برای بهبود فضای کسب و کار سرلوحه کار دولت باشد.

به گزارش تسنیم،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به انتخابات 24 خرداد، اظهار داشت: روز جمعه انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها، میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری با حضور چشمگیر و درخشنده ملت در پای صندوق‌های رای بار دیگر هوشمندی ایرانی‌ها را به منصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: بعد از روزها بحث‌های تبلیغاتی و طرح آرای گوناگون، با آرامش مثال‌زدنی حماسه ماندگار دیگری خلق شد که از ماه‌ها پیش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوید آن را داده بودند.

رئیس مجلس با بیان اینکه این پدیده مبارک نشانگر اوج بلوغ سیاسی و مسئولیت‌شناسی ملت ایران است، افزود: باید شکرگزار این نعمت بود که در مقابل انواع تبلیغات و هیاهو اقتدار ایران حفظ شد و باعث آبروی نظام مردم سالار دینی شد.

لاریجانی ضمن قدردانی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: باید از تمام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که باعث اعتبار بین‌المللی شدند، تشکر کرد. امید است از وجود آنها در مسئولیت‌های درخور بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به حجت‌الاسلام روحانی که برگزیده این انتخابات باشکوه هستند، تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانند گام‌های استواری در جهت حل مشکلات کشور بردارند و بر استقامت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران بیفزایند.

رئیس قوه مقننه افزود: مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب انتظار دارد دولت جدید از افراد توانمند، با تجربه، متدین و متعهد شکل گیرد تا از اندوخته تجربه و تخصص بهره جسته و در جهت حل مشکلات و معضلات فعلی با توانمندی مناسب فعال شود.

لاریجانی ادامه داد: همانگونه که برای همه روشن است و در صدر تبلیغاتی همه کاندیداها به خصوص آقای روحانی جلوه‌گری می‌کند، دولت آینده مبنای خود را اجرای قانون قرار دهد که در راس حکمت دیوانی و عدالت علوی قانونگرایی است و این امر محقق نمی‌گردد مگر اینکه تصمیم و میثاق حکمرانان از صدر تا ذیل بر آن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با حضور ارزشمند ملی در انتخابات بستر همگرایی و وفاق بیش از گذشته فراهم است، تاکید کرد: توصیه مجلس به رئیس‌جمهور این است که از این اعتماد ملی جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم در اقتصاد بهره گیرد و خارج از تعارف و اقدامات تبلیغاتی، اقدامات عملی برای بهبود فضای کسب و کار سرلوحه کار دولت باشد.

رئیس قوه مقننه گفت: در این زمینه قوانین مناسبی تصویب شده که می‌تواند مبنای این حرکت مهم باشد. امروز بیش از هر زمانی نیازمند عزم جدی در جهت رونق تولید ملی هستیم و کنترل تورم و بهبود شرایط اشتغال به این مهم بستگی دارد و مجلس در این زمینه آمادگی دارد به رئیس جمهور منتخب و دولت جدید کمک کند.

لاریجانی اظهار داشت: از مردم به خاطر انتخابات شوراها و انتخاب اعضا سپاسگزاری می‌کنیم. نهاد شوراها حلقه مهم حضور مردم در سرنوشت خویش از سطح روستاها تا شهرها است و امیدواریم کسانی که برای شوراها برگزیده شدند، مبنای کار خود را آبادانی و توسعه روستاها و شهرها قرار دهند

وی ضمن تشکر از نمایندگانی که در نظارت بر انتخابات شوراها فعالیت کردند، افزود: از مراجع،‌علما، دانشگاهیان، هنرمندان، شورای نگهبان، وزارت کشور، مسئولان اجرایی و امنیتی و صداوسیما و رسانه‌ها که همه در خلق حماسه ملی نقش داشتند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس تصریح کرد: در این حرکت جاودانه هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب مثل همیشه، چه قبل و چه حین انتخابات بی بدیل بود. قدردانی از این نعمت به‌خصوص در دولت جدید توجه تام به رهنمودها و اوامر حضرتشان است.

لاریجانی افزود: مجلس به سهم خود از هدایت‌های هوشمندانه رهبر انقلاب که باعث وفاق ملی و حضور چشمگیر ملت شد، سپاسگزاری می کند و به همکارانی که در انتخابات میاندوره‌ای توفیق حضور در مجلس را یافتند، تبریک می‌گوید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فوت والده همکارمان مقدار نجف‌نژاد را تسلیت می‌گویم و همچنین مصیبت وارده به آقای جهانگیرزاده را نیز تسلیت می گوییم و برای آن عزیزان سفر کرده آرزوی علو درجات را دارم.

کد خبر 219225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز