همشهری آنلاین: وزیر کشور، میزان مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را 72.7 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در ستاد انتخابات کشور مصطفی محمد نجار پس از اعلام نتایج نهایی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مردم ما با حضور چشمگیر خویش حماسه‌ای برپا کردند،افزود: با توجه به شعار حماسه سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت، مردم ما به این شعار عینیت بخشیدند و در آغازین ساعات شروع اخذ رای‌گیری در شعب با ریختن رای خود به صندوق‌ها به تکلیف ملی و دینی خود عمل و سهم خود را در تعیین سرنوشت کشور به خوبی ایفا کردند.

وی افزود: با پایان یافتن کار انتخابات ریاست جمهوری در سه نوبت تمدید در سراسر کشور و چهار نوبت تمدید در تهران به دلیل استقبال گسترده مردم همکاران ما بلافاصله کار شمارش آرا را به سرانجام رساندند و لحظاتی قبل هم جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات به پایان رسید و بعد از آن نتیجه شمارش آرا نهایی شد.

وی در ادامه پس از بیان نتایج آمار نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: احیانا اگر کسی از روند برگزاری انتخابات شکایت داشته باشد، ظرف دو روز می‌تواند این شکایت را به هیات اجرایی ارسال کند، هیات اجرایی ظرف 24 ساعت این شکایات را بررسی خواهد کرد. همچنین شکایت کنندگان می‌توانند ظرف سه روز از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند و شورای نگهبان ظرف 7 روز و یا حداکثر 10 روز نظر خود را به وزارت کشور اعلام می‌کند و پس از این وزارت کشور نتیجه نهایی را به مردم عزیز اعلام می‌کند.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن انتخابات شوراها گفت: اسامی افراد منتخب شوراها از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محل اعلام می‌شود.

وزیر کشور همچنین اظهار کرد: از مردم عزیز که گل کاشتند و محاسبات و معادلات سلطه‌جویان و تلاش بیهوده آنان را به باد دادند، قدردانی می‌کنیم، همچنین از اعضای هیات محترم اجرایی اعضای هیات نظارت و شورای نگهبان نیز تشکر و قدردانی داریم و لازم است از تلاش‌هسته‌یی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در تامن امنیت انتخابات نیز قدردانی داشته باشیم.

وزیر کشور همچنین با تشکر از خبرگزاری‌ها و اصحاب جراید گفت: از رسانه ملی نیز به دلیل پخش برنامه‌های تبلیغات عادلانه تشکر می‌کنیم.

وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که از همه نامزدها و کسانی که وارد این عرصه شدند و خود را در معرض رای مردم قرار دادند و سهم خود را به خوبی ایفا کردند تشکر می‌کنیم که این افراد اخلاق‌مدارانه و قانون‌مدارانه در تمامی مراحل انتخابات عمل کردند و قواعد رقابت حرفه‌ای را به خوبی رعایت کردند.

کد خبر 219007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز