ایران با در اختیار داشتن33.6 تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده گاز طبیعی، به‌عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گازطبیعی جهان شناخته شد.

گاز

به گزارش ایرنا، شرکت بریتیش پترولیوم اخیرا گزارشی در مورد حجم ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان منتشر کرده است که براساس آن ایران در پایان سال۲۰۱۲ میلادی با در اختیار داشتن6.33 تریلیون مترمکعب ذخیره اثبات شده گاز طبیعی، کشور روسیه را پشت سر گذاشت و جایگاه بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گاز دنیا را کسب کرد.

شرکت بریتیش پترولیوم در این گزارش اعلام کرد که کشور روسیه با 32.9 تریلیون مترمکعب و قطر با 25.1 تریلیون مترمکعب ذخیره گاز طبیعی به‌ترتیب در مقام‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر گازطبیعی دردنیا قرار دارند. این گزارش مجموع ذخایر اثبات شده گاز طبیعی منطقه خاورمیانه را تا پایان سال۲۰۱۲ میلادی80.5 تریلیون مترمکعب اعلام کرده که ۴۳ درصد کل حجم ذخایر اثبات شده گاز جهان در مدت مذکور است.

بریتیش پترولیوم در این بررسی منطقه اوراسیا را با مجموع ذخایر اثبات شده 58.4 تریلیون مترمکعب گازطبیعی، دومین منطقه دارنده بزرگ‌ترین ذخایر اثبات شده گازطبیعی در جهان در پایان سال۲۰۱۲ اعلام کرده است. پس از این منطقه، منطقه آسیا- اقیانوسیه با 15.5تریلیون مترمکعب، ‌آفریقا با 14.5 تریلیون مترمکعب، آمریکای شمالی با 10.8تریلیون مترمکعب و آمریکای جنوبی و مرکزی با 7.6 تریلیون مترمکعب ذخیره اثبات شده گازطبیعی قرار دارند.

کد خبر 218789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز