در ادامه کاهش فشارهای تحریمی از سوی غرب، اخبار تازه‌ای از احتمال لغو تحریم یک میدان گازی منتشر شده است.

oil

دیلی تلگراف در گزارشی با اشاره به کاهش ذخایر گازی انگلیس و امیدواری دولتمردان این کشور برای از سرگیری تولید میدان گازی مشترک تهران و لندن نوشت: میدان گازی «رهوم» به رفع تحریم نزدیک شده است. کابینه انگلیس امیدوار است تا با لغو تحریم‌های میدان مشترک گازی ایران و انگلیس در دریای شمال که در مالکیت دولت ایران و شرکت بریتیش پترولیوم قرار دارد، کاهش ذخایر گازی این کشور را جبران کند.

به گزارش فارس، میدان گازی رهوم که ظرفیت تولید روزانه 190میلیون فوت مکعب گاز معادل 5درصد گاز تولیدی انگلیس را دارد، از سال 2010به‌علت تحریم‌های علیه ایران بسته شده است.براساس این گزارش، با کاهش تولید گاز انگلیس در دریای شمال و افزایش نگرانی‌ها از بالا رفتن قیمت این کالای اساسی، لندن به میزان فزاینده‌ای به واردات گاز وابسته شده است.

مذاکرات در مورد معافیت این میدان گازی از تحریم‌ها به‌دنبال دیده‌شدن نشانه‌هایی از بهبود روابط ایران و انگلیس پس از روی‌کارآمدن حسن روحانی آغاز شده است.اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که این میدان‌گازی می‌تواند از تحریم‌های یکی از قوانین شورای اتحادیه اروپا که در دسامبر 2012تصویب شده و قوانین پیشین در مورد اقدامات محدودکننده علیه ایران را اصلاح کرده است، معاف شود.

کد خبر 232230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز