همشهری‌آنلاین: امروز (12جون، 22 خردادماه) انتخاب سریال ˝بیگ بنگ تئوری˝ به عنوان سریال برگزیده انجمن منتقدان آمریکا، خبر فروش انجیل متعلق به آلبرت انیشتین در حراجی بونامز، میزبانی سینماها از فیلم جدید وودی آلن، ساخت ˝ترمیناتور5˝ با بازی آرنولد شوارتزینگر، افتتاح موزه غازها در روسیه و عدم استقبال از حراج آثار فاکنر در حراج ساتبی از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

mediainternational

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی مانند ورایتی، اکسپرس دیلی،مووی نت، لس‌آنجلس تایمز و واشنگتن تایمز مراسم گزارش اهداء جوایز انجمن منتقدان امریکا به بهترین آثار تلویزیونی را منعکس کردند که در بین آنها هالیوودریپورتر با انتشار یک عکس از جدیدترین قسمت‌های سریال کمدی "بیگ بنگ تئوری" از انتخاب این سریال به‌عنوان سریال برگزیده منتقدان خبر داده و نوشته: در مراسمی که در بورلی هیلز برگزار شد، سریال کمدی "بیگ بنگ تئوری" بیشترین جوایز انجمن منتقدان آمریکا را از آن خود کرد و به‌عنوان بهترین سریال انتخاب شد. سریال "Breaking bad" بعد از بیگ‌بنگ تئوری در مقام دوم قرار گرفت.

نیویورک‌تایمز در مطلبی از فروش یک انجیل با دست‌نوشته و امضاء آلبرت انیشتین به اضافه یکی از اولین نسخه‌های رمان "هابیت" در حراجی بونامز خبر داده است.
در این مطلب آمده: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این اثر بین 1500تا2500 دلار ارزش داشته باشد. آلبرت انیشتین در صفحه‌ نخست انجیل به زبان آلمانی این کتاب را مورد تحسین قرار داده و نوشته: "انجیل ارزش چند بار خواندن را دارد." همچنین در این حراجی یکی از نخستین نسخه‌های رمان "هابیت" جی‌.آر.تالکین هم به حراج گذاشته می‌شود. ارزش این کتاب که یکی از 1500 نسخه چاپ شده در سپتامبر 1927 میلادی محسوب می‌شود، حدود 12تا18 هزار دلار تخمین زده شده است.

میزبانی سینماها از فیلم جدید وودی آلن با عنوان "یاس آبی" از تیترهای سینمابِلند بود. درام "یاس آبی" جدیدترین ساخته سینمایی وودی آلن، کارگردان، بازیگر و نویسنده شناخته شده و صاحب سبک آمریکایی، از روز4 مردادماه(26 ماه جولای 2013)  روانه پرده‌های سینماهای جهان می‌شود. وودی آلن فیلم‌نامه "یاس آبی" را همانند آثار قبلی‌اش، خودش به رشته تحریر درآورده و داستان آن درباره بحران‌های زندگی یک زن است که برای ملاقات با خواهرش به سانفرانسیسکو رفته است.

ساخت "ترمیناتور5" با بازی آرنولد شوارتزنگر خبر اسکرین‌دیلی بود. در این مطلب آمده: کمپانی پارامونت پیکچرز با همکاری کمپانی‌های آناپورنا پیکچرز و اسکای دانس پروداکشن پنجمین قسمت مجموعه فیلم اکشن علمی تخیلی و ماجراجویانه "ترمیناتور" با بازی آرنولد شوارتزنگر تولید می‌کند.

فیلمنامه ترمیناتور5 را پاتریک لوسیر ولیتا کالوگریدیس نوشته اما هنوز نام کارگردان و زمان دقیق شروع فیلم‌برداری آن اعلام نشده‌است. این در حالی است که برخی از منابع نزدیک به کمپانی پارامونت از همکاری مجدد جاستن لین با این پروژه خبر دادند. اما تا به امروز هیچ اطلاعی از خط اصلی قصه "ترمیناتور5" در دست نیست و تهیه‌کنندگان آن، اطلاعات مربوط به آن را در اختیار رسانه‌های گروهی نگذاشته‌اند.

عدم استقبال از بزرگ‌ترین حراجی نامه‌های ویلیام فاکنر، رمان‌نویس برجسته‌ برنده‌ نوبل ادبیات در حراج ساتبی یکی از خبرهای نیویورک پست بود. در این خبر آمده: در این حراجی 16 نامه و 10 کارت پستال از ویلیام فاکنر در معرض فروش گذاشته شده بود که اکثر آثار بدون خریدار باقی ماند. در این رویداد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حراجی اشیاء به‌جا مانده از فاکنر محسوب می‌شد، نامه‌ها و وسائل این رمان‌نویس از 500هزار تا یک میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بودند.

افتتاح موزه غازها در روستای گوسلتوو در منطقه آلتایی روسیه یکی از خبرهای راشاتودی بود. به گفته فرمانداری این منطقه در این موزه بیش از پنج هزار نمونه غاز مختلف به نمایش عموم گذاشته خواهد شد. این موزه بخشی از مجموعه درمانی پزشکی "Guseletovskie stretches" خواهد بود که در سه کیلومتری روستا قرار دارد. به گفته رئیس این مجموعه، گردشگران به هنگام بازدید از موزه ، طلسم پر غاز را به عنوان سوغات دریافت می‌کنند.

کد خبر 218553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز