چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

کاغذهای رأی پرواز می‌کنند و در صندوق‌ها می‌نشینند. فردا 24 خرداد، یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

فردا، روز پرواز پروانه‌های رأى است

البته حتماً خودتان هم  این یکی، دو هفته شاهد فضای خاص  انتخابات و اخبار و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها و طرفدارانشان بوده‌اید.

هر چند مخاطبان اصلی دوچرخه هنوز به سن رأی نرسیده‌اند و براساس قانون، فقط کسانی می‌توانند رأی بدهند که تا روز انتخابات، دست‌کم 18 سالشان تمام شده باشد، اما معمولاً فعالیت، انتظارات و نظر نوجوانان در جامعه و به‌ویژه خانواده تأثیرگذار است.ضمن این‌که می‌دانیم بسیاری از دوستان دوچرخه‌ای، مانند خبرنگاران جوان از مرز 18 سالگی گذشته‌اند و خودشان هم می‌توانند رأی بدهند.

شاید تو هم، حتی اگر هنوز 18 سالت نشده باشد و نتوانی رأی بدهی، همراه دیگر اعضای خانواده مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری را دیده باشی و یکی از نامزدها را برای ریاست جمهوری مناسب‌تر بدانی . شاید هم در این روزها، درباره‌ی افکار و برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری و یا درباره‌ی انتظاراتی که از اعضای شورای شهر داری، با دور و بری‌هایت گفت‌وگو کرده باشی.

با این همه، بد نیست بدانی، به گفته‌ی مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، 50 میلیون و 483 هزار و 192 ایرانی که بالای 18 سال سن دارند، می‌توانند رأی بدهند و در میان آن‌ها، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر، رأی اولی هست و  امسال می‌توانند نخستین برگه‌های رأی خود را به صندوق بیندازند.

کد خبر 218440
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز