همشهری آنلاین: سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ آسیا نوشت: تیم ایران با اطمینان از بازگشت به جمع دو تیم نخست گروه به استقبال لبنان می‌رود.

ایران

ایرنا نوشت: هم اکنون در گروه نخست این رقابت‌ها، ازبکستان و کره جنوبی ۱۱ امتیازی هستند و ایران با ۱۰ امتیاز در تعقیب آنان قرار دارد. ایران در صورت شکست لبنان و کسب سه امتیاز مکان دوم گروه را به خود اختصاص خواهد داد.

به نوشته فیفا، شاگردان کارلوس کی روش گر چه امید زیادی به پیروزی در این بازی و کسب سه امتیاز دارند اما بعد ازتماشای تساوی هفته گذشته کره جنوبی مقابل لبنان، باید هوشیار باشندوحریف را دست کم نگیرند. تیمی که در بازی رفت شکست غیر منتظره ای را مقابلش تجربه کردند.

امالبنان که دیگرشانسی برای صعود به جام جهانی ندارد،دراین بازی تسلیم نخواهد شد گرچه یوسف محمد مدافع مصدوم خود را در اختیار ندارد و سه بازیکن آن نیز به دلیل محرومیت حضور ندارند.

در دیگر بازی حساس این گروه کره جنوبی و ازبکستان نیز در سئول به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دومین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴برزیل از آسیا مشخص شود.

هم اکنون ازبکستان به دلیل تفاضل گل کمتربعد ازکره جنوبی در مکان دوم گروه نخست قرار دارد و درصورت برد در این بازی می تواند سه امتیاز را کسب کرده و صدرنشین شود. در صورتی که میزبان هم چاره ای جز برد ندارد ودرعین حال باید امیدوار باشد ایران نتیجه بازی خود را به لبنان واگذار کند.

باوجود این روحیه بازیکنان کره جنوبی بالاتر است. این تیم از سال ۱۹۹۴ تاکنون به ازبکستان نباخته است ودورقبلی هم با این تیم به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. ولی شاگردان میرجلال کاسیموف هم پنج بازی است که نباخته اند در حالیکه کره جنوبی در چهار بازی قبلی خود فقط یکبار برنده بوده است.

ازبکستان به دلیل اینکه تا کنون حضور در جام جهانی را تجربه نکرده است، انگیزه مضاعفی دارد و می تواند روی شناخت بازیکنان کلیدی خود از حریف حساب کند. سرور جباروف کاپیتان این تیم، تیمور کاپادزه و السکاندر گینریخ هر سه تجربه بازی در لیگ کره را دارند.

اما در گروه دوم استرالیا و اردن که هر دو هفت امتیازی هستند، در ملبورن بازی خواهند کرد. هر دو تیم تلاش می کنند جای عمان را در مکان دوم این گروه بگیرند و امیدهای خود را برای کسب دومین سهمیه صعود از گروه دوم بعد از ژاپن افزایش بدهند.

استرالیا بعد از راهیابی به دو جام جهانی قبلی شاید اینبار شانس صعود را از دست بدهد. این تیم هم اکنون در فاصله دو امتیازی از عمان قرار دارد و اگر بخواهد بعد از ژاپن تیم دوم گروه شود باید اردن را ببرد.

استرالیا برای پیروزی در این مسابقه باید عملکرد بهتری نسبت به تساوی یک بر یک هفته گذشته مقابل ژاپن داشته باشد ولی روحیه اردنی ها هم بالاست چراکه بازی رفت را با نتیجه ۲ بر یک برده اند.

در این گروه تیم آخر یعنی عراق نیز میزبان ژاپن خواهد بود. تیم عراق در این بازی نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا امیدهای اندک خود را برای کسب دومین پیروزی در این مسابقات حفظ کند.

کد خبر 218108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز