سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیدار ایران و لبنان با پیروزی شاگردان کی‌روش با نتیجه پرگل چهار بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

تیم ملی

iran

دو تیم فوتبال ایران و لبنان از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند تا دیدار خود را در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی برگزار کنند. نیمه نخست این دیدار که 3 امتیاز آن برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است با پیروزی 2 بر صفر ایران همراه بود. گل‌های تیم کشورمان را در این نیمه محمدرضا خلعتبری در دقیقه 39 و جواد نکونام در دقیقه 1+45 به ثمر رساندند.

سفیدپوشان ایران بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند که قوچان‌‌نژاد نقش ویژه‌ای در آنها داشت.

در دقیقه 8 خسرو حیدری رضا قوچان‌نژاد را صاحب توپ کرد و ضربه سر او از کنار دروازه لبنان با اختلاف کمی به بیرون رفت.

چند ثانیه بعد هاشم بیک‌زاده، جباری را صاحب توپ کرد و ضربه او هم به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

قوچان‌نژاد در دقیقه 12 یک بار دیگر صاحب توپ شد و با یک چرخش پشت محوطه جریمه با شوت خود دروازه لبنان را نشانه گرفت که باز هم تلاش او بی نتیجه ماند.

در شرایطی که بازی چند دقیقه‌ای از تب و تاب اولیه افتاده بود در دقیقه 24 تیم ملی ایران روی یک کار ترکیبی از سوی خلعتبری، حیدری و قوچان‌نژاد موقعیتی به دست آورد که باز هم به نتیجه‌ای نرسید.

دقیقه 33 بازی باز هم این بازیکنان ایرانی بودند که روی یک کار ترکیبی دیگر وارد محوطه جریمه شدند و در شرایطی که همه برای دیدن گل نیم خیز شده بودند این دروازه‌بان لبنان بود که در میانه راه توپ حیدری را قطع کرد و نگذاشت این حمله ادامه پیدا کند.

لبنانی‌ها باز هم به مقاومت خودشان ادامه دادند و در دقیقه 38 این مدافعان قرمز پوش لبنان بودند که توپ اول را با ضربه سر از مقابل دروازه‌شان دور کردند.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه 39 بالاخره توانست قفل دروازه لبنان را باز کند. او روی پاسی که جباری داد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با دریبل کردن چند بازیکن توپ را به تور دروازه لبنان چسباند.

در شرایطی که 2 تیم برای پایان بازی در نیمه اول آماده می‌شدند، جواد نکونام ارسال خسرو حیدری از جناح راست را در دقیقه 1+45 تبدیل به گل دوم تیم کشورمان کرد تا شاگردان کی‌روش با خاطری آسوده و اندوخته 2 گله به رختکن بروند.

نیمه دوم:

با شروع نیمه دوم و در شرایطی که لبنانی‌ها هنوز خودشان را در زمین پیدا نکرده بودند رضا قوچان نژاد روی یک حرکت انفرادی و زیبا گل سوم را در دقیقه 47 وارد دروازه حریف کرد.

بعد از این گل اما ملی پوشان ایران کمی اشباع شدند و با رمق کمتری به سمت دروازه حریف حرکت می کردند. این روند تا دقیقه 70 ادامه داشت که انجام دو تعویض از سوی کی روش و به میدان آمدن محسن مسلمان و غلامرضا رضایی جان تازه ای به تیم ملی دمیده شد و حملات ایران دوباره شروع شد اما رمق نیمه اول را نداشت. با این حال در دقیقه 80 نکونام می‌توانست با ضربه سر گل چهارم را به ثمر برساند که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 86 از تجربه بالایش استفاده کرد و با ضربه ای آرام و با بغل پا از پشت محوطه جریمه گل چهارم ایران را وارد دروازه لبنان کرد تا تماشاگران دقایق پایانی را هم در ورزشگاه بمانند. هر چند که برخی تماشاگران در 10 دقیقه پایانی از ورزشگاه خارج شده بودند.

در دقایق پایانی تیم ملی ایران دوباره روی دروازه لبنان خیمه زد و می توانست بر تعداد گل هایش اضافه کند اما زدن چهار گل و دوندگی بیش از اندازه بازیکنان را خسته کرده بود و به همین خاطر در دقایق پایانی سعی در حفظ نتیجه بازی داشتند.

تیم ملی ایران با این پیروزی 13 امتیازی شد و بعد از کره که 14 امتیازی است با 13 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. این تیم در آخرین دیدار باید روز 28 خرداد در کره جنوبی به مصاف این تیم برود و در صورتیکه برابر این تیم به پیروزی برسد صعودش قطعی خواهد بود.

کد خبر 218399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز