همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهور گفت: هدف‌گذاری وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صعود به مرحله دوم جام جهانی است.

فارس نوشت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور با حضور در تمرین تیم ملی صحبت‌هایی برای بازیکنان انجام داد.

وی گفت: بازی سختی مقابل قطر انجام دادیم. نکونام و کی‌روش در مورد آن دیدار با من صحبت کردند. من بازی را دیدم. 90 دقیقه با تعصب از قطر سر بودیم، آنها هم موقعیت‌هایی داشتند اما در مجموع ما مسلط به بازی بودیم.

وی ادامه داد: از همه شما تشکر می‌کنم. دو بازی مهم دیگر هم پیش رو داریم ما تیم خوبی در اختیار داریم و هر زمانی که همدلی پشت تیم ملی قرار گیرد، اتفاقات خوب و پیروزی رقم می‌خورد. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. زمانی می‌شود که مقابل ضعیف‌ترین تیم یک گل دریافت می‌کنید و هر چه تلاش می‌کنید موفق نمی‌شوید.

رئیس‌جمهور یادآور شد: باید دیدار مقابل لبنان را جدی‌تر از کره جنوبی ببینید. امیدوارم لبنان را با اختلاف گل شکست دهید تا فشار عصبی روی تیم و بازیکنان کم شود. مطمئن باشید تماشاگران هم پشت تیم هستند. توکل و توسل داشته باشید و بدانید که همواره در سخت‌ترین شرایط با دعا و توکل انرژی مضاعف می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: همه چیز دست خداست ممکن است در یک لحظه همه چیز عوض شود. ما شرایط خوبی داریم. کادر فنی و بازیکنان خوبی در تیم حضور دارند. امیدوارم شما را در جام جهانی ببینیم. هدف ما صعود به مرحله دوم جام جهانی است. وزارت ورزش و فدراسیون باید هدف‌گذاری خود را در این امر قرار بدهند.

وی عنوان کرد: پیش از این هم گفته بودم همواره تاریخ ایران معروف به اخلاق‌گرایی است، بازی بالا و پایین دارد نباید شما عصبانی شوید، ممکن است حریف بخواهد شما را عصبی کند و دست روی نفرات کلیدی بگذارد اما نباید دچار این موضوع شوید. من شنیدم که در بازی کره جنوبی و لبنان کره‌ای‌ها در دقیقه 96 به گل رسیدند. هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، در 15 ثانیه توپ از این ور به آن ور می‌رود و به گل تبدیل می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: باید آرامش خود را حفظ کنیم، امیدوارم جدای از حوادث سیاسی و مسائلی که در کشور وجود دارد، کار خود را انجام دهید. می‌دانم این اتفاق هم رخ می‌دهد. همه افراد جامعه نگاهشان به تیم ملی است، 76 میلیون از هر گرایش به هر زبانی نگاه‌شان به زمین بازی است و همه دوست دارند که تیم ملی به موفقیت دست یابد.

وی افزود: زمانی که به میدان می‌روید از بچه سه ساله گرفته تا پیرزن و پیرمرد 90 ساله همه برای موفقیت شما دعا می‌کنند. نماینده یک ملت بزرگ در زمین هستید. امیدوارم جشن باشکوهی را بگیرید. تمام شرایط را برای حضور شما در جام جهانی آماده می‌کنیم و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد و هر جا هم لازم باشد حضور خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما جوانان ایران و آینده‌داران و افتخار خودمان هستید، دولت هر کاری که بتواند انجام می‌دهد. به یاد دارم در جلسه قبل هم گفتم همانطور که یک موفقیت علمی و یا کار سیاسی بزرگ و یا دفاع سرشار از فداکاری صورت می‌گیرد، همان احساس غرور را در مسابقه فوتبال دارم. خدا یارتان باشد و همیشه در قله باشید. ما نیز دعاگویتان هستیم و امیدوارم بتوانید موفق باشید.

کد خبر 217843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز