120شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در 110غرفه گردشگری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران حضور یافتند تا نخستین بازار گسترده سفر در کشور را به‌مدت یک‌ماه در این مجموعه برگزار کنند.

اصفهان - نقش جهان

به گزارش همشهری، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سفر که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونان وی در آن سازمان بدون حضور نمایندگان 3 استان کشور و همچنین اعضای دیگر انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی برگزار شد، انجمن شرکت‌های خدمات گردشگری، اتحادیه هتلدارها و مهمان‌پذیرها، اتحادیه قهوه‌خانه‌دارها و سفره‌خانه‌های سنتی، به همراه مدیر بخش آسیای یونسکو در امور صنایع‌دستی حضور داشتند. محمد‌شریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این مراسم که شنبه‌شب در محل فضای باز پشت ساختمان اصلی کاخ‌موزه نیاوران برگزار شد با اعلام این خبر که از همان روز صدور مجوز گردشگری و پروانه فعالیت آنها از سازمان میراث فرهنگی گرفته و به استان‌ها واگذار می‌شود گفت: سازمان میراث فرهنگی در حوزه همگانی‌کردن سفر مدیون بخش خصوصی است و این بخش با فعالیت‌های خود جریان سفر در کشور را به یک جریان سیال تبدیل کرده است. وی افزود: بخش خصوصی به‌صورت فعال در این مدت وارد شد و انجمن‌های صنفی در استان‌ها در بخش‌های اقامتی در جامعه هتلداران کشور و واحدهای پذیرایی و بین‌راهی و جامعه تورگردانان کشور و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، به‌ویژه در استان تهران نیز زحمات خوبی کشیدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تشکر از رؤسای انجمن‌های صنفی استان‌های کشور افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اکنون به بلوغ کامل رسیده و همگان بر سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آن سازمان واقف شده‌اند.ملک‌زاده ادامه داد: در حوزه اجرایی نیز باید تمام اختیارات و فعالیت‌هایی که در سازمان انجام می‌شود به بخش خصوصی واگذار شود. وی گفت: وظیفه سازمان میراث فرهنگی، برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش است و وارد مراحل اجرایی‌شدن مانند تمدید مجوز و صدور پروانه دیگر به هیچ‌وجه در اختیار سازمان نخواهد بود و فرایند صدور مجوزها از امروز به 31 استان واگذار خواهد شد. منوچهر جهانیان، معاون گردشگری کشور نیز در این مراسم گفت: تلاش کرده‌ایم مسیرهای گردشگری کشور به‌ویژه مناطق کمتر شناخته‌شده را به هموطنان معرفی و به گردشگران اعلام کنیم که چگونه با تور سفر کنند. وی افزود: گردشگران می‌توانند به‌منظور مدیریت زمان و سفر به مناطقی که برای آنها کمتر شناخته شده است با مراجعه به این نمایشگاه، بسته‌های گردشگری را که در این یک‌ماه 10تا 30درصد تخفیف دارد خریداری کنند.

 

کد خبر 218068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز