همشهری آنلاین: سعید جلیلی درباره دلیل مطرح کردن مسائل مربوط به کشته شدن برخی افراد در سمیرم و امثال آن در دولت‌های گذشته که در مناظره سوم مطرح کرده بود، گفت: به هر حال در عرصه حکومت - چه در زمان دیگران باشد، چه در زمان ما - ممکن است خطاهایی صورت بگیرد. ما نباید این خطاها را بپوشانیم. باید بدانیم که اگر خطایی هست، باید جدی با آن برخورد کنیم و مانع تکرار آنها بشویم. اگر به اینها توجه نکنیم، دوباره تکرار می‌شود.

ایسنا نوشت: این نامزد انتخابات ریاست جمهوری شنبه شب در تبریز، اظهار کرد: این خطاها به هر حال گاهی پیش می‌آید، اما اگر ما با یک نگاه سیاسی بگوییم که کسانی که این خطاها را انجام می‌دهند متعلق به فلان دیدگاه سیاسی هستند و ما چنین خطایی نداشته‌ایم، این خلاف است. من خواستم بگویم که این، نقض این دیدگاه است.

وی اضافه کرد: این مطالب، آن سال‌ها در رسانه‌ها آمده بود و بارها مطرح و بر سر آن بحث شده بود. برخی می‌خواهند بگویند که فلان جریان می‌خواهد بیاید و فضا را پلیسی کند؛ گویی که این کار قبلا نشده است. منظور من هم این نیست که این کار (پلیسی شدن فضا) خوب است.

جلیلی همچنین در جمع مردم تبریز با بیان این‌که «اگر ملتی بخواهد، پیشرفت کند نباید برخی انتظار داشته باشند که فرش قرمز در مقابلشان پهن شود» گفت: اگر در موضع‌گیری‌های خود شجاعت لازم را نداشته باشیم، در عمل به طریق اولی نخواهیم توانست در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم تبریز با بیان این‌که «ملت ایران به برکت ولایت فقیه ایران در 34 سال گذشته توانسته است هم جمهوریت و هم اسلامیت خود را به رخ جهانیان بکشاند» اظهار کرد: دشمن خود متوجه شده است که تهدید و ترفندهای تبلیغاتی راه به جائی نمی‌برد و امروز قصد دارد با ایجاد تردید در ادامه مسیر، ملت را از ادامه مسیر منصرف کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد به جای ارزیابی دقیق از پیشرفت‌ها با توسل به کاستی‌ها و بزرگ‌نمایی آنها وانمود کند که ملت دچار هزینه سنگینی شده است و باید به پسرفت فکر کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «مردم ایران نشان داده‌اند که شاخص خود را ولایت فقیه قرار داده‌اند» گفت: ملت ایران بر این مبنا هیچگونه زاویه و انحراف از ولایت فقیه را از هیچ‌کس برنمی‌تابند.

جلیلی افزود: ملت ایران هر فرد در هر مقام و پست را با شاخص ولایت فقیه می‌سنجد و هر انحراف موجب دست رد از سوی ملت ایران می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از فتنه و انحراف، جریان تردید ما را تهدید می‌کند، این جریان می‌خواهد نقاط قوت ما را نقاط ضعف معرفی کند و ما را از مقاومت در برابر دشمنان باز دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «بنا به فرموده مقام معظم رهبری اکنون در موقعیت خیبر هستیم، اما عده‌ای نمی‌خواهند این ارزیابی دقیق تبیین شود و با فرافکنی، وضعیت کشور را شعب ابیطالب معرفی می‌کنند» اظهار کرد: اگر وضعیت کشور همانگونه که تردیدافکنان می‌گویند، وضعیت مناسبی نیست، چرا نظام سلطه با تمام قوا هراسان به مقابله با انقلاب اسلامی برخاسته است؟

جلیلی اضافه کرد: هنگامی که خرمشهر آزاد می‌شد، یک الگوی مقاومت و پیروزی تولید می‌شد که به دنبال خود آزادی جنوب لبنان و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه محقق شد و این نشان از تکثیر انقلاب اسلامی داشت که با توسل به الگوی مقاومت و پیروزی جرقه آن در خرمشهر زده شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «ما امروز به پشت خیمه‌های دشمن رسیده‌ایم و در مرحله ایجاد یک تمدن اسلامی دیگری هستیم» تاکید کرد: باید با شناخت دلایل پیشرفت نقاط ضعف را پوشش دهیم، باید بدانیم چرا و چگونه پیشرفت کرده‌ایم و چه ضعف‌هایی داریم.

جلیلی، اسلام ناب و آزاد شدن ظرفیت‌های مردمی تحت اسلام را دلایل رشد انقلاب و هنر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و ولایت فقیه دانست و گفت: دولت باید ساختار اداری را به گونه‌ای شکل دهد که نه تنها مانع آزادی ظرفیت‌های مردم نشود؛ بلکه پشتیبان ظرفیت‌های مردم شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر مردم از گرانی، بیکاری و رکود در تولید رنج می‌برند، باید دولت با کارهای اساسی و نه مقطعی حل مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد تا حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری تحقق یابد.

وی با اشاره به تقابل دو قطب فقر و غنا خواستار توجه به رفع این مشکل شد و گفت: عده‌ای سوءاستفاده‌های میلیاردی می‌کنند، اما عده‌ای برای وام 5 میلیونی با مشکل مواجه‌اند.

جلیلی با تاکید بر این‌که « دولت باید از تولید حمایت کند» اظهار کرد: با شفافیت اقتصادی و حمایت از تولید موانع رشد اقتصادی برچیده شده و در برابر نقدینگی در جامعه، کالای مناسب تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همه نگران گرانی و بیکاری هستند، تورم وقتی ایجاد می‌شود که نقدینگی بیشتر از کالا باشد، راه‌حل اساسی برای تورم این است که تولید را به گونه‌ای داشته باشیم که کالا بیشتر از پول باشد، اما آیا ظرفیت‌های تولیدی خود را به خوبی به کار گرفتیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اول اینکه وقتی می‌توانید کالایی را در داخل تولید کنید، از خارج وارد نکنید، آن هم به شکل رسمی و مشخص، آیا وقتی فقط آذربایجان می‌تواند این همه ظرفیت تولید کشاورزی داشته باشد، ما باید سالی 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی و دامی وارد کنیم.

جلیلی با انتقاد از وام‌های کلان اعطا شده به عده‌ای محدود، گفت: 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته و پس نمی‌دهند؛ در حالی که یک جوان برای 5 میلیون تومان با مشکل مواجه است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که «باید در برابر اشرافیت‌خواهی، رانت‌خواری، فساد و تبعیض ایستاد و مقاومت کرد» گفت: اول از همه دولت باید چند گام اساسی را تعریف، عملیاتی و اجرا کند و به دنبال آن می‌توانیم مانند گذشته موفقیت‌های بسیاری را داشته باشیم.

جلیلی با بیان این‌که «تهدید نه تنها ما را دچار تردید نمی‌کند، بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم» گفت: اگر این نگاه به خوبی شکل گیرد و در دستگاه‌های دولتی عملیاتی شود، آنطور که شایسته تمدن اسلامی است، وارد می‌شویم و جمهوری اسلامی بیش از پیش الگو برای جهان می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «هرکس از ولایت زاویه بگیرد، این آغاز انحراف و سقوطش است» تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر حرکت امام راحل برای احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است» افزود: امروز دشمنان ما اذعان دارند که جمهوری اسلامی در عین مقاومت نه تنها پسرفت نکرده؛ بلکه پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است که این به برکت گفتمان انقلاب اسلامی بوده است.

جلیلی با بیان این‌که «حماسه سیاسی زمینه خلق حماسه اقتصادی را فراهم می‌کند» گفت: اکنون که دشمن، ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته است، ما باید با خلق حماسه، مشکلات اقتصادی را نیز برطرف کنیم.

جلیلی متذکر شد: با حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات 24خرداد حماسه سیاسی رقم خواهد خورد و از فردای آن روز حماسه اقتصادی کلید زده خواهد شد تا شاهد رفع برخی مشکلات و حرکت توفنده به سوی پیشرفت باشیم.

جلیلی همچنین در سفر خود به تبریز با آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش آیت‌الله مجتهد شبستری درباره مذاکرات بعدی ایران و 1+5 گفت: ما به آنها اعلام کردیم که حتی پیش از انتخابات هم آماده ادامه گفت‌وگوها هستیم، اما خود آنها علاقه‌مندند نتایج انتخابات ایران معلوم شود تا بدانند چه مسیری باید در مذاکراتشان پیش بگیرند.

کد خبر 217910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز