همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف با حضور در اجتماع پرشور مردم شهرستان بهارستان و در گلزار شهدای این شهرستان به سخنانی پرداخت.

محمدباقر قالیباف با حضور در اجتماع پرشور مردم شهرستان بهارستان و در گلزار شهدای این شهرستان طی سخنانی ابراز داشت: خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع مردم شریف، متدین، ولایتمدار و شهید پرور شهرستان بهارستان که از اقوام مختلف در جوار مزار شهدا گردهم آمده‌اند حضور پیدا کنند. باید از این همه محبت، صمیمیت و فضای عاطفی که ایجاد شده است تشکر کنم. مخصوصا در میان این جمعیت قشر جوانی دیده می‌شود که خودم را مدیون این جوانان می‌دانم و باید از همه آنها به خاطر حضورشان تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی افزود: بر این باور هستم که در 24خرداد یک روز بسیار سرنوشت ساز برای کشور خواهیم داشت. ملت عزیز ما در این روز به دنبال آن هستند که با یک انتخاب آگاهانه و شجاعانه، اداره امور کشور در حوزه اجرای را به دست یک نفر بسپارند. این تصمیم بسیار مهم و کلیدی به شمار می‌رود و تصمیم راحتی نیست. معمولا در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا نیز اینگونه بوده است که انتخاب این موضوع برای چهارسال نیست و برای 8 سال اتفاق می‌افتد. اگر به روایتی بگوییم که می‌خواهیم برای 8 سال امور اجرایی کشور تصمیم گیری کنیم حرف گزافی نگفته‌ایم. البته کشور ما در شرایطی است که فرصت حضور در انتخابات با آزمون و خطا را نداریم. همچنین امروز پیشرفت کشور یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. اگر غیر از این باشد ممکن است بخش قابل توجهی از جوانان، نیروی انسانی و فرصت‌هایی را که در کشور وجود دارند را از دست بدهیم و اگر ده سال از دست برود غیرقابل جبران خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نامزدها در انتخابات پیش رو حتما باید برای کارشان برنامه داشته باشند، اما حرف من این است که برنامه به تنهایی کفایت نمی‌کند. برنامه لازم است، اما کافی نیست. آنچه باید در کنار برنامه مورد توجه قرار گیرد کارنامه است. به این معنا که بیش از 34سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و افرادی که در معرض نامزدی هستند را می‌شناسیم. لازم است نگاه کنیم افرادی که نامزد هستند - از بنده تا بقیه- در طول سالیان گذشته چه کارنامه‌ای در عملکرد خود دارند. نباید به گونه‌ای تصمیم گیری کنیم که بعدا از تصمیم خود راضی نباشیم یا کار خطایی انجام داده باشیم و دقت لازم را نکرده باشیم.

وی افزود: به عنوان یک رزمنده و خدمتگزار عرض می‌کنم که من کسی نبودم که عقبه قدرت و ثروت داشته باشم. بنده هم یک روستازاده هستم و این فرصت را انقلاب و نظام به همراه مردم برای ما فراهم کرده‌اند. در سوم ابتدایی اگر همزمان با درس کار نمی‌کردم، امکان ادامه تحصیل نداشتم. در خانواده‌ای بودم که نه تنها از پدر پول نمی‌گرفتیم، بلکه باید به خرج خانه کمک می‌کردیم تا چرخ مخارج خانه بچرخد. بنابراین کاملا با مشکلات شما آگاه هستم. من امروز آمده‌ام که عرض کنم مسایل و مشکلات اقتصادی همچون گرانی و اشتغال و موضوعات دیگری وجود دارد که کانون خانواده‌ها را سرد کرده است و بعضا پدر و فرزند را در مقابل یکدیگر قرار داده است. من این مسایل را می‌شناسم، اما نباید به افراد احساس ناامیدی دست دهد. به عنوان فردی که درگیر کارهای بزرگ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستم عرض می‌کنم ظرفیت و توانایی که در کشور وجود دارد ظرفیت و توان بسیار بالایی است. در همین شرایط بد اقتصادی و مخصوصا در سال‌های اخیر دیدید که در تهران توقفی در فعالیت‌ها نداشتیم. چند صدبرابر این ظرفیت شهر تهران، در کشور وجود دارد، اما چیزی که امروز کشور از آن رنج می‌برد تحریم نیست، بلکه سوءتدبیر و مدیریت در اداره کشور است که از ظرفیت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنند.

قالیباف یادآور شد: امروز به بزرگان عرض می‌کنم مطمئن باشید به حول و قوه الهی براساس برنامه‌ای که آن را اعلام کرده‌ام ظرف 2 سال نابسامانی اقتصادی را در کشور سامان می‌دهیم و آرامش را در حوزه مسایل اقتصادی هم برای سرمایه گذاران و هم برای خانواده‌ها ایجاد می‌کنیم تا احساس بی‌حساب و کتابی در مسایل اقتصادی از بین برود. همچنین به گونه‌ای عمل خواهد شد تا قدرت خرید خانواده بالا برود و مشکلات کاهش پیدا کند.

وی خطاب به جوانان گفت: احتیاج به یک اقدام و حرکت جدی در این زمینه داریم و موتور حرکت ما در این راه جوانان تحصیلکرده و نخبه کشور با انرژی و انگیزه بالای خود هستند، اما این فرصت امروز در اختیار جوانان وجود ندارد. بعد از خداوند امیدم به جوانان است تا دست به دست هم دهیم و در این مسیر حرکت کنیم. بنده باید بستر را برای این کار فراهم کنم و توقع من از جوانان این است که با حرکت آنها بتوانیم مسایل اقتصادی را حل کنیم و رشد اقتصادی را افزایش دهیم.

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود گفت: آیا شما در طول 8 سال گذشته دیده‌اید که وقتی برای پروژه‌های خود زمانبندی می‌کردیم کاری انجام نشده باشد؟ معلوم است که شما جوانان اهل گردش در فضای سایبری هستید و می‌توانید به سایت بنده مراجعه کنید. در آنجا برنامه‌های من مدون و مشخص است، اما به صورت مشخص عرض می‌کنم که در شش ماهه دوم سال جاری در تثبیت قیمت ارز و کاهش اقلام اساسی خانوارها اقدام می‌شود و شما نباید نگران این بخش باشید.

وی تاکید کرد: انشاالله بتوانم محبت‌های شما را با کار و تلاش جبران کنم.

کد خبر 217861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز