سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای تندروی راستگرای پارلمان اروپا به علت سخنان نفرت‌انگیزش بر ضد مسلمانان مصونیت قضایی خود را از دست داده است.

Marion Le Pen

به گزارش شبکه پرس تی وی، به گفته سسیلیا ویکستورم، نماینده سوئدی پارلمان اروپا کمیته امور حقوقی به علت سخنان شنیع مارین لو پن در سال ۲۰۱۰ که در آن نماز خواندن مسلمانان در خیابان را به «اشغالگری نازی‌ها» تشبیه کرده بود به لغو مصونیت قضایی وی که رهبر «جبهه ملی فرانسه» است رای داد.

مارین لو پن ۳ سال پیش در سخنانی گفته بود :«برای کسانی که می‌خواهند به میزان زیادی درباره جنگ جهانی دوم صحبت کنند اگر می‌خواهند به مساله اشغالگری بپردازند باید بگویم که ما می‌توانیم در این باره به نماز خواندن مسلمانان در خیابان‌ها هم اشاره کنیم.»

مارین لو پن افزود :«ممکن است هیچ تانک یا سربازی در این جا وجود نداشته باشد اما با این وجود این نوعی اشغالگری است.»

اعضای پارلمان اروپا از زمان طرح این سخنان تاکنون تلاش کرده بودند مصونیت قضایی مارین لو پن را لغو کنند.

محمود بوراسی، عضو «مجموعه مسلمانان فرانسه» در این باره گفت :«این اقدام یک گام مناسب به سوی توقف گفتمان نژادپرستانه در فرانسه است که به ندرت با مجازاتی مواجه می‌شود. اسلام هراسی از دوره سارکوزی به بعد بدتر و بدتر شده است و اگر آن‌ها به این اقدامات پایان ندهند هیچ‌کس نمی‌داند برخی از افراد تا کجا به پیش می‌روند؟»

مسلمانان فرانسوی از تصویب این رای در پارلمان اروپا به اتفاق آراء استقبال کرده‎اند.

رهبران مسلمانان در فرانسه می‌گویند به علت کمبود جدی مساجد در این کشور آن‌ها چاره‌ای غیر از اقامه نماز در خیابان‌ها ندارند. آن‌ها می‌گویند مسلمانان فرانسه دست‌کم به وجود ۲ هزار مسجد نیاز مبرم دارند.

فرانسه حدودا ۵ میلیون مسلمان دارد.

کد خبر 217400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز