سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: براساس تماس‌های مردم بسیاری از مدارس غیردولتی شهریه‌ها را نسبت به سال گذشته افزایش داده‌اند اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرده‌اند مدارس حق چنین کاری را ندارند.

وزیر آموزش‌وپرورش اخیرا از هماهنگی، همدلی و نظارت بیشتر مسئولان بر فعالیت مدارس ازجمله مدارس غیردولتی سخن گفت.
پیش از این نیز مسئولان ارشد وزارت آموزش وپرورش تأکید کرده‌اند که مدارس غیردولتی پیش از تعیین شهریه در شورای نظارت حق افزایش شهریه را ندارند و باید براساس شهریه سال‌تحصیلی92-91 ثبت‌نام انجام دهند. پیش از این اظهارات پدران و مادران دانش‌آموزانی که فرزندانشان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند یا برای ثبت‌نام جدید مراجعه کرده بودند در تماس با رسانه‌ها ازجمله روزنامه همشهری از افزایش شهریه‌ها انتقاد داشتند؛ این موضوع اکنون نیز ادامه دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز وارد ماجرا شده و به‌گونه‌ای واکنش نشان داده که کاملا مشخص است که از موضوع بی‌خبر است، او گفته «درصورت بروز چنین تخلفی با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.»محمدمهدی زاهدی، ‌وزیر علوم دولت نهم و رئیس کنونی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان مسئولان آموزش و پرورش تأکید کرده مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه بدون مجوز قانونی را ندارند.

او درباره افزایش غیرقانونی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرده که به‌طور حتم هرگونه افزایش شهریه در آموزش و پرورش یا حتی مؤسسات آموزش عالی که خارج از دستور انجام گیرد خلاف قانون است. نماینده مردم کرمان در مجلس گفته این کمیسیون درصورت دریافت هر گزارشی که مبنی بر تخلف افزایش غیرقانونی شهریه در مدارس غیردولتی باشد آن را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری می‌کند. البته رئیس کمیسیون آموزش مجلس نحوه اعلام تخلف به این کمیسیون را مشخص نکرده، مردم با چه شماره فکس یا تلفنی تخلف را اعلام کنند.‌ او در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و حتی گزارش رسانه‌ها در این‌باره را نمی‌بیند چه برسد به اینکه مطالعه و پیگیری کند.

کافی است با یکی از رسانه‌هایی که در این زمینه گزارشی منتشر کرده‌اند تماس و مشخصات برخی مدارس که افزایش شهریه داشته‌اند را بگیرند. هر چند برخی مسئولان نرسیدن گزارش به دست‌شان را نشان از رضایت مردم از سازمان یا دستگاه متبوع خود می‌پندارند غافل از اینکه «درصورت بروز. . .» که لابد بروز نکرده است! بهتر است راه‌های اعلام بروز تخلف را به مردم اعلام کنیم و مردم نیز مطمئن باشند که به مشکلات‌شان رسیدگی می‌شود، آنگاه نگاه‌ها متفاوت می‌شود. شاید هم بر این باور هستید که همه «مؤسسان مدارس غیردولتی خیرین مدرسه‌دار هستند»؟ دیدن تخلفات کار چندان دشواری نیست، فقط باید چشم‌ها را شست!

کد خبر 216429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز