سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین روز کارگاه طراحی پوستر با موضوع پرچم با حضور گروهی از هنرجویان رشته گرافیک در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

پرچم

به گزارش همشهری آنلاین، در این کارگاه که از ساعت 9 صبح کار خود را آغاز کرد، امیرحسین قوچی‌بیگ از گرافیست‌های بنام کشورمان به‌عنوان مدرس، هنرجویان را در انتخاب ایده و خلق اثر راهنمایی کرد.

وی درباره چگونگی برگزاری این کارگاه گفت: «در اولین روز کارگاه، با طرح ایده، تغییر دیدگاه و به‌اصطلاح توفان فکری در شرکت‌کنندگان ایجاد کردیم تا آنها ایده‌های‌شان را با دقت انتخاب کنند.

سپس هنرجویان طرح‌هایشان را اتود زدند و کار تا حدی پیش رفت. اینکه کارگاه تا چه حد مفید بوده است با اتمام آن و تکمیل کارها مشخص می‌شود.

به هر حال در هر کارگاهی کمی طول می‌کشد که هنرجوها با فضای کار آشنا شوند».

این مدرس دانشگاه با تاکید بر این‌که باید سطح آموزش گرافیست‌ها را در کشور بالا ببریم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در این زمینه بسیار موثر دانست و تصریح کرد: «سطح سواد گرافیکی هنرجویان این رشته، شایسته ملت هنردوست کشور ما نیست.

شاید آن‌ها در محیط‌های آموزشی درست راهنمایی نمی‌شوند. البته در برخی موارد، خود دانشجویان هم انگیزه کافی را ندارند و به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

محیط آکادمیک بخشی از قضیه است و قسمت اصلی کار به فعالیت‌ها و پیگیری‌‌های خود فرد بستگی دارد».

گرافیست باسابقه کشورمان با اشاره به ویژگی‌های طراحی پوستر با موضوع پرچم گفت: «پتانسیل‌هایی در پرچم ما وجود دارد که برای یک طراح گرافیست، فرصت کار ایجاد می‌کند.

البته معمولا در هر موضوعی، محدودیت‌هایی هم وجود دارد که دست هنرجوها را می‌بندد و پرچم هم از این قاعده استثنا نیست».

قوچی‌بیگ با اعلام این‌که کارگاه طراحی پوستر با محوریت پرچم، امروز 7 خرداد به پایان می‌رسد، قضاوت درباره آثار را به بعد از اتمام کارگاه موکول کرد.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا 8 خرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره پرچم واقع در تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فردوس، ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44031160 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 216322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز