همشهری آنلاین: بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با بیان این‌که پرچم یکی از مهم‌ترین نشانه‌های شناسایی در میان ملل جهان است، گفت: «پرچم، هویت و شناسنامه ملت‌ها محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره‌ای با این نام می‌تواند آثار مثبت و سازنده زیادی داشته باشد».

به گزارش همشهری آنلاین، سعید راد با اشاره به لزوم استفاده از پرچم در فیلم‌های سینمایی افزود: «سینما، رسانه فراگیر و پرمخاطبی است و توجه به پرچم در ساختار فیلم‌ها کارکردهای موثری خواهد داشت».

این بازیگر کهنه‌کار کشورمان با اشاره به این‌که در فیلم سینمایی «مرز» پرچم به‌عنوان نشانه مقاومت و مردانگی مورد استفاده قرار گرفت، گفت: «موقعی که پرچم ایران در صحنه‌ای از فیلم در یک پاسگاه مرزی برافراشته شد، احساس غرور و شعف کردم».

بازیگر فیلم سینمایی«دوئل» با تاکید بر زیباسازی شهر با نصب پرچم یادآور شد: «حضور پرچم در میدان‌ها، بزرگراه‌ها و ارتفاعات، باعث شده که مردم به صورت ملموسی در طول روز و حین تردد در شهر با این عامل وحدت ملی انس پیدا کنند».

سعید راد با تاکید بر یادآوری جایگاه پرچم تصریح کرد: «مسئولان برگزاری جشنواره باید با برنامه‌ریزی دقیق، دوره‌های بعدی را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند تا جشنواره بتواند ابعاد مختلف جایگاه پرچم را به همه گوشزد کند».

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

کد خبر 217708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز