سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشنواره پرچم در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳ خرداد ماه سال آینده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

پرچم

به گزارش ایلنا، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس اظهار داشت: فراخوان دریافت آثار این جشنواره از روز ۲۲ بهمن ماه اعلام شده است.

بخش نقاشی این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و داوری این بخش در سه گروه سنی ۶ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۵ سال انجام می‌شود.

وی پرچم با عناوین نماد هویت ملی، استقلال کشور، همبستگی ملت، مقاومت و پایداری، هویت تاریخی کشور، نماد پرچم در عرصه‌های بین المللی و روابط بین ملت‌ها، پرچم به عنوان نشانه بصری در زندگی اجتماعی مردم، پرچم و افتخارات ملی، صنعت و تجارت، کودک و مبلمان شهری را از جمله محورهای این جشنواره در بخش عکس و پوستر است.

امین‌زاده به فعالیت غرفه جشنواره پرچم در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اشاره کرد و گفت: با توجه به مراجعه مدیران و مسئولان مدارس شهر تهران و دانش آموزان به نمایشگاه یاد یار مهربان، این غرفه در سالن ملزومات کمک آموزشی نمایشگاه با هدف تعامل بیشتر با مدارس و همچنین دعوت از دانش آموزان جهت شرکت در این جشنواره برپا شده است و روزانه ظرفیت پذیرش ۳۰۰ کودک و نوجوان را خواهد داشت.

وی تأکید بر نقش وحدت بخش پرچم و بیان اهمیت و جایگاه ویژه آن در ایجاد همبستگی و یکدلی مردم را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: توجه به پرچم به عنوان مهم‌ترین نشان ملی کشور، جایگاه پرچم در عرصه‌های گوناگون، توجه به کارکردهای پرچم به عنوان یک نماد بصری و مفهومی در حیات اجتماعی و زندگی روزمره و جلب توجه گروه‌های سنی کودک و نوجوان به پرچم به منظور تقویت توجه به هویت ملی و فرهنگی از دیگر اهداف برگزار این جشنواره است.

رئیس فرهنگسرای فردوس پرچم را موضوعی وحدت بخش برای یک جشنواره ملی برشمرد و گفت: به دلیل قابلیت ثبت مستند رویداد‌ها به وسیله عکس، عکاسان می‌توانند در عرصه‌های مختلف و متنوعی به موضوع پرچم بپردازد.

پوستر نیز به دلیل قابلیت ویژه‌ای که در انتقال پیام دارد، به‌عنوان یکی از بخش‌های این جشنواره در نظر گرفته شد.

همچنین به این دلیل که معتقدیم تبیین و تعریف جایگاه پرچم باید از سنین کودکی آغاز شود، ‌نقاشی کودک و نوجوان را نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های جشنواره در نظر گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که جشنواره پرچم فرا‌تر از یک فستیوال هنری است، اظهار داشت: اکنون دعوت مردم غیرتمند کشورمان به شرکت در جشنواره پرچم، دعوت عمومی به وحدت و همبستگی است.

برگزاری این جشنواره با هدف صیانت از کیان انقلاب اسلامی که به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل محقق شده، فرصت مناسبی است که می‌تواند پرچمدار حرکتی عمومی در جهت نیل به اتحاد و همبستگی ملی باشد و با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان، دستاوردهای ارزشمندی‌ را به مردم شریف تقدیم کند.

اکبر عالمی، محسن راستانی و علی قلمسیاه داوری بخش عکس، ابراهیم حقیقی، کیانوش غریب‌پور و آریا کسایی داوری بخش پوستر و محمدعلی بنی اسدی، نادر فاطمی و مهناز واحدی داوری بخش نقاشی را به عهده دارند.

 

کد خبر 204104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز