شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری نخستین جشنواره پرچم در فرهنگسرای فردوس، نخستین پرچم 22 متری کشور در یکی از دبستان‌های منطقه 5 شهرداری تهران نقاشی شد.

پرچم

330 دانش‌آموز دبستان «رهیار» در منطقه 5 شهرداری تهران با راهنمایی دبیر هنر خود، موفق به کشیدن نقاشی 22 متری به شکل پرچم سه‌رنگ کشورمان شدند.

دبیر هنر دبستان «رهیار» با قدردانی از برگزاری جشنواره‌ای ویژه برای نماد ملی کشورمان، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده ایجاد این اثر گفت‌: «بعد از اینکه فراخوان برگزاری جشنواره را مشاهده کردم، به فکر افتادم که با همکاری دانش‌آموزان، اثر ویژه‌ای برای پرچم کشورمان خلق کنیم».

پروین فتاحی‌زاده افزود: «ابتدا درباره اهداف جشنواره و ضرورت برگزاری آن برای بچه‌ها صحبت کردم و سپس با توجه به ایده‌های گوناگونی که آنها ارائه کردند، کار را شروع کردیم».

این معلم خلاق با بیان این‌که نوع کار تکنیک چاپی است، اظهار کرد: «نحوه انجام کار به این صورت بود که روی رول 22 متری کاغذ به نشانه 22 بهمن کار انجام شد و بچه‌ها کار را آغاز و در ادامه، با زدن دست‌شان در رنگ سبز و سرخ، نقش پرچم را روی کاغذ ایجاد کردند.

11 واژه الله‌ا‌کبر با رنگ سفید در حاشیه سبز و قرمز نوشته شد.

در پایان هم دانش‌آموزان، نظرات و احساسات خودشان را درباره پرچم کشورمان در روی قسمت های قرمز و سبز نوشتند».

فتاحی‌زاده با اشاره به این‌که بچه‌ها اشتیاق زیادی برای کار با رنگ با موضوع پرچم داشتند، گفت: «خلق این اثر یک هفته طول کشید و بعد برای محفوظ ماندن آن، کل کار با چسب شیشه‌ای پوشانده شد».

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

کد خبر 219809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز