همشهری آنلاین: قباد شیوا گرافیست‌ برجسته کشورمان، با بیان اینکه پرچم نماد هر کشوری است و همه مردم نسبت به آن حس احترام دارند، گفت: توجه به پرچم، نشانه حس ملی‌گرایی افراد یک جامعه است؛ همانطور که در مسابقات ورزشی می‌بینیم هر فرد برگزیده، پرچم کشورش را با افتخار بالا می‌برد و به همه دنیا نشان می‌دهد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، پایه‌گذار و برنامه‌ریز اولین دوسالانه پوستر تهران، درباره چگونگی استفاده از نماد پرچم در آثار گرافیکی تصریح کرد: «با ایده‌های خوب، می‌شود این نماد را در هنر گرافیک هم به کار برد و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد.

این هنر گرافیست‌های ماست که چگونه بتوانند با سوژه پرچم کار کنند».

این گرافیست صاحب‌سبک و از موسسان انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که با ارائه اثر در نخستین جشنواره پرچم حضور دارد، با اشاره به نقش آثار گرافیکی در انتقال مفاهیم گفت: «فراموش نکنید گرافیک و محصولاتش، رسانه هستند. ما در طول تاریخ، همیشه هنر را در قالب زندگی دیده‌ایم.

هنر در ابزار کاربردی ما نهفته است. فرش‌ها، نقاشی‌ها و ظروف، همگی پیش از آنکه برای نمایش در موزه ساخته شده باشند، کاربردی بوده‌اند. به هنر گرافیک هم باید با همین دید نگاه کرد».

قباد شیوا درخصوص برگزاری جشنواره‌ای ویژه برای نماد ملی کشورمان گفت: «پرچم، موضوع جدید و بکری است که برای برگزاری یک جشنواره انتخاب شده است».

نخستین جشنواره پرچم در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به ریاست ناصر امین زاده و دبیری محسن یونسی به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 5 با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

کد خبر 227655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز