همشهری‌آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 50.483.192 نفر واجد شرایط اخذ رای هستند، گفت: از این میان 1.631.206 نفر رای اولی داریم.

مهر نوشت: مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست خود با استانداران و معاون امنیتی استانداری‌های کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 17 روز تا انتخابات زمان داریم گفت: این جلسه به منظور آخرین هماهنگی‌ها میان استانداری‌ها و به منظور مروری بر فرایند اجرایی انتخابات برگزار شد.

وی با بیان اینکه تنها مر قانون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد گفت: در این دوره از انتخابات 130هزار صندوق در نظر گرفته شده است که این امر کار و هماهنگی‌های سنگینی را می‌طلبد.

وزیر کشور با اشاره به تعداد واجدین شرایط اخذ رای گفت: 50.483.192 نفر واجدین شرایط اخذ رای هستند که از این میان 1.631.206 نفرشامل رای اولی هستند و از این تعداد رای اولی‌ها 799.562 نفر زن و 831.644 نفر مرد هستند.

وی همچنین با بیان اینکه از 16 خردادماه نیز تبلیغات انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز آغاز می‌شود گفت: تاکنون نسبت به رفتار داوطلبان شکایت قابل توجهی نداشته‌ایم به جز دو سه مورد گزارش تخلف که آن هم مورد خاص و ویژه‌ای نبوده است و تاکنون نیز داوطلبان قانون را رعایت کردند و ما هم به آنان توصیه می‌کنیم این اخلاق مداری را تا روز انتخابات ادامه دهند.

وی همچنین در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای اخذ رای از هموطنان خارج از کشور گفت: 285 مرکز در کشورهای مختلف برای اخذ رای در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است تا هموطنان و ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

نجار همچنین با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای دو مرحله‌ای شدن انتخابات گفت: اگر انتخابات در 24 خرداد نهایی نشود طبق قانون در جمعه بعد مرحله دوم برگزار می‌شود و وزارت کشور نیز تمام تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده‌اند.

کد خبر 216301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز