همشهری آنلاین: نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: هر فردی که در ایران به ریاست ‌جمهوری برسد باید اندیشه‌های او از لحاظ اسلامی و مکتبی همسو با اندیشه‌های مقام معظم رهبری باشد.

فارس نوشت: دکتر غلامعلی حداد عادل بعد از ظهر امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از برنامه‌های دولتش در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با حضور متخصصان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: مؤسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از دو سال و نیم گذشته کار خود را آغاز کرد و بنده در جریان اقدامات آن بودم.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه از ماه‌ها پیش این مؤسسه برای دولت و قوه مجریه کار شایسته‌ای را آغاز کرد و آن اساس قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اداره کشور است، تصریح‌کرد: این کار قانونی است و در قانون اساسی نیز موضوع سیاست‌های کلی کشور به عهده رهبری قرار داده شده و از وظایف و مسئولیت‌های ایشان به شمار می‌رود.

وی بر همین اساس افزود: مقام معظم رهبری بررسی بخشی از این سیاست‌ها را به مجمع واگذار کردند ولی در نهایت مجمع نظر مشورتی دارد و آن را خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کند و ایشان با مطالعه و تغییرات آنچه مناسب است به تصویب می‌رسانند اما این مسئله مانع از این نمی‌شود که مطالعات دیگری از سوی مؤسسات دیگر صورت گیرد.

حدادعادل با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی فقط برای سرنگونی حکومت طاغوت نبود و جنبه سلبی نداشت، ادامه داد: در واقع جنبه ایجابی و اثباتی هم داشت که چه باید جانشین حکومت طاغوت شود.

رئیس مجلس هفتم اضافه کرد: انقلاب ما یک کودتا نبود که با حمله برق‌آسای جماعتی از افسران آنچنان که در دهه 60 بودیم مردم شب بخوابند و صبح ببینند یک کودتا شده و چند نفر رفته و چند نفر آمده‌اند.

حداد عادل اضافه کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر معارف اسلامی بود و امام خمینی (ره) دست‌پرورده و نماینده این مکتب بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری نماینده بارز و تبیین کننده درجه اول این مکتب هستند. در واقع انقلاب اسلامی چنین پشتوانه‌ای دارد.

حداد عادل یادآور شد: گاهی که خدمت مقام معظم رهبری بودم و از برخی اشخاص و افراد که با انقلاب همراه بودند اما در میانه راه دچار انحراف و توقف شدند صحبت می‌شد ایشان می‌فرمودند که منشأ این کج‌روی‌ها نداشتن درک عمیق و درست از مبانی فکری و جهان‌بینی اسلامی است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه به این دلیل که این اشخاص آگاهی عمیقی از تفکر اسلامی و معارف آن نداشتند در مبارزه کم می‌آوردند، گفت: در واقع هم برای خود و هم برای جامعه مشکل ایجاد کردند؛ داشتن درک درست از مبانی برای مسئولان نظام بسیار ضروری است و مخصوصاً بنده معتقدم هرکس در ایران به ریاست‌جمهوری برسد باید اندیشه‌های او از لحاظ اسلامی و مکتبی همسو با اندیشه‌های رهبری باشد؛ رئیس‌جمهور آینده نباید در تفکر اسلامی با تفکر مقام معظم رهبری زاویه داشته باشد چرا که در ساختار نظام ما تولید مشکل می‌کند.

منتخب اول مردم تهران در مجلس نهم یادآور شد: از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب مقام معظم رهبری را می‌شناسم، گفت: ایشان را همواره به عنوان یک متفکر مطرح نظام اسلامی می‌شناختیم.

وی با تأکید بر اینکه مهم این است ما باید محبتی که به مقام معظم رهبری داریم با معرفت نسبت به دیدگاه‌های ایشان تکمیل کنیم؛ بسیار خوب و افتخارانگیز است که جوانان ما به رهبری عشق می‌ورزند اما باید هم محبت و هم معرفت نسبت به تفکر ایشان وجود داشته باشد.

حدادعادل با تأکید بر اینکه باید فاصله میان رهنمودهای مقام معظم رهبری تا برنامه‌های اجرایی را پر کنیم یادآور شد: دولت باید علاوه بر قدرت اجرایی و مدیریتی متکی به سیاست‌هایی باشد که از اسلام نشأت گرفته و در واقع بر اساس بیانات مقام معظم رهبری که متناسب با شرایط امروز جامعه ما و شرایط جهانی است، باشد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم باید هرچه بیشتر در حوزه‌هایی که لازم نیست تصدی‌گری آنها را بر عهده داشته باشد این تصدی‌گری‌ها را به مردم واگذار کند و دولت بار تصدی‌گری را از روی دوش خود برداشته و به سراغ سیاست‌گذاری صحیح هدایت، نظارت، حمایت، هماهنگی، برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها باشد تا بخش خصوصی نیز در چارچوب این سیاست‌ها عمل کند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه دولت آینده نباید کورکورانه عمل کند بلکه باید چراغ به دست داشته و بداند هدفش چیست و نباید به صورت انفعالی باشد، گفت: حرکت عمومی دولت باید بر اساس اندیشه‌های نرم‌افزاری اسلامی باشد.

کد خبر 216218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز