دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان انتقال خون با اشاره به قرار گرفتن ذخایر خونی کشور در حد مناسب، گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خونی کشور به ۱۱ روز رسیده است که از لحاظ استانداردهای بین‌المللی آمار مناسبی است و از ایده‌آل بالاتر است.

blood transfusion

دکتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اکنون هیچ مشکلی در رابطه با تامین خون وجود ندارد، درباره انتشار اخباری پیرامون بروز برخی کمبودهای مقطعی خون در شماری از بیمارستان‌ها عنوان کرد: با تقاضاها و کمبودهای موردی به صورت موردی برخورد می‌شود، ممکن است گروه خونی کمیابی مورد نیاز یک بیمارستان بوده که برای تامین آن مشکل به وجود آمده است.

رییس سازمان انتقال خون در خصوص اظهارات معاون طب سنتی وزیر بهداشت مبنی بر برگزاری جلسات تخصصی برای بررسی رفع محدودیت‌های اهدای خون پس از حجامت، گفت: اعمال محدودیت اهدا پس از حجامت بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود و تنها نگاه ما در آن دخیل نیست. در حال حاضر منع اهدا برای کسانی که حجامت می‌کنند، یک سال است.

وی افزود: البته اعتقاد داریم ممکن است در طول زمان به برخی محدودیت‌های اهدا اضافه و یا از آن کاسته شود و یا شکل آن تغییر کند. در واقع معیارهای اهدا، معیارهای دینامیک است.

توگه اضافه کرد: به هر حال اگر بنا باشد بحث‌های علمی و کارشناسانه‌ای در این خصوص مطرح شود از آن استقبال می‌کنیم.

کد خبر 216133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز