همشهری آنلاین: رییس سازمان انتقال خون کشور گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی، ۴۷ هزار و ۵۶۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، بشیر حاجی بیگی، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون با اشاره به شوق و شور عزاداران حسینی برای اهدای خون در شب تاسوعای حسینی و روزهای تاسوعا و عاشورا، از حمایت عزاداران حسینی از برنامه این سازمان در تأمین خون سالم و کافی تشکر کرد.

وی افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی، 47 هزار و 560 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، 39 هزار و 329 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی، افزایش آمار اهدای خون در روزهای یاد شده نسبت به روزهای مشابه در سال پیش را 6.2 درصد عنوان کرد و افزود: تهران با 4489 واحد اهدای خون، آذربایجان غربی با 3150 واحد و آذربایجان شرقی با 3028 واحد، بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، اصفهان، مازندران و اردبیل را به ترتیب مراکزی اعلام کرد که در ردیف بیشترین آمار اهدای خون قرار دارند.

 

کد خبر 239085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز