همشهری آنلاین: نایب رئیس شورای شهر تهران معتقد است که جشنواره جهانی هنر مقاومت یک رسانه بزرگ است که می تواند مصداق‌های مبارزه و مقاومت رزمندگان اسلام را به شکل فراگیر به هر نوع مخاطبی انتقال دهد و قابل درک کند.

به گزارش همشهری آنلاین، حسن بیادی انتقال مفاهیم حوزه مقاومت در دو بعد آموزشی و پرورشی را ضروری خواند و گفت: «برای انتقال فرهنگ صحنه های کربلایی دفاع مقدس به نسل های آینده، نباید فقط به صورت آموزشی عمل کرد.

به عنوان مثال همین برگزاری ایستگاه های صلواتی در سطح شهر یک نمونه از حرکت های پرورشی برای انتقال این مفاهیم عظیم است.

بنابراین برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره هنر مقاومت می‌تواند به صورت عینی در زندگی روزمره ما نمود داشته باشد. برای ادامه همین عینی سازی هم باید حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان در زمینه هنر مقاومت بسیار بیشتر باشد».

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خواستار افزایش فعالیت ها در این حوزه شد و افزود: «با وجود کارهای انجام شده در زمینه هنر مقاومت از هنرهای تجسمی تا شعر و ادبیات و ... باز هم حق مطلب درباره رخدادهایی مانند دفاع مقدس ادا نشده است.

جلوه های زیبا، نورانی و الهی صحنه های 8 سال دفاع مقدس آن قدر جای کار و بررسی دارد که برای انتقال این صحنه ها نیازمند یک بسیج عمومی بین همه مسئولان فرهنگی هستیم».

بیادی یکی از آسیب های مهم در زمینه حمایت و ترویج و توسعه هنر مقاومت را نبود مدیریت یکپارچه دانست و توضیح داد: «درست است که تا به حال حرکت های خوبی در زمینه هنر مقاومت صورت گرفته که برگزاری جشنواره جهانی هنر مقاومت یکی از این حرکت های خوب است.

اما تا زمانی که در زمینه فرهنگ سازی مفاهیم هنر مقاومت و انقلاب و دفاع مقدس به صورت جزیره ای عمل می‌شود، نخواهیم توانست حلقه های به هم پیوسته در این زمینه را به هم زنجیر کنیم و واضح است که حرکت های انفرادی در این زمینه کارساز نیست».

او برگزاری جشنواره هنر مقاومت را در جهانی شدن فرهنگ مقاومت و رساندن پیام ظلم ستیزی به گوش همه جهانیان موثر خواند و همه مسئولان فرهنگی دخیل در این زمینه را به همکاری حداکثری با جشنواره فرا خواند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: «می‌توان از 15 تا 30 ارگان و نهاد فرهنگی و دولتی نام برد که باید در برگزاری این جشنواره و حرکت به سمت جهانی شدن فرهنگ مقاومت همکاری کنند.

حمایتهای تشویقی هنرمندان برای حضور در حوزه هنر مقاومت ضروری است. علاوه بر هنرمندان، باید عموم مردم را هم در برگزاری هر چه بهتر چنین جشنواره سهیم کرد تا بتوانیم جلوه های متعالی مقاومت را هر چه بیشتر ماندگار کنیم».

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در 12 رشته هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در تهران و چند استان کشور برگزار می‌شود.

 

کد خبر 216110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز