همشهری آنلاین: دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت از اتمام مرحله اول انتخاب آثار در بخش‌های دوازده گانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت خبر داد و گفت: مرحله دوم انتخاب از هفته جاری آغاز می‌شود و فهرست آثار منتخب برای نمایش در سومین دوره این رویداد فرهنگی به‌زودی نهایی خواهد شد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حبیبی در توضیح روند گزینش آثار توضیح داد: در همه بخش‌های جشنواره، انتخاب به شکل دیجیتالی و بر اساس تصاویری که هنرمندان متقاضی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند، انجام شد.

پس از اعلام دبیرخانه جشنواره به هنرمندان برگزیده مرحله اول، آنها اصل آثار خود را به دبیرخانه فرستادند و در مرحله دوم، بر اساس همین اصل آثار انتخاب صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت با اشاره به دریافت بیش از 5500 اثر هنری در 12 بخش جشنواره یادآوری کرد که در بخش‌هایی مانند پوستر و کاریکاتور، تصاویر دیجیتالی ارسال شده به عنوان اصل آثار تلقی می‌شود و قضاوت هیات انتخاب تقریبا نهایی است.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از برپایی نمایشگاه آثار منتخب جشنواره از ابتدای آذر ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا خبر داد و اعلام کرد که این نمایشگاه تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

به گفته او، داوری آثار منتخب تا پیش از آذر ماه انجام می‌شود و برندگان جوایز بخش‌های مختلف جشنواره اواخر آذر معرفی خواهند شد.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت توسط بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در دوازده رشته گوناگون هنر تجسمی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 225655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز