همشهری آنلاین: دبیراجرایی سومین جشنواره هنر مقاومت از حضور بیش از یک هزار و 500 اثر در بخش بین الملل سومین جشنواره هنر مقاومت خبر داد و گفت: این آثار متعلق به بیش از 70 کشور دنیا است.

پوستر تجسمی

به گزارش ایرنا، محمد حبیبی افزود: آثار بخش بین الملل هم به لحاظ کمی و هم کیفی نسبت به دوره گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی توضیح داد: آخرین مهلت دریافت آثار در بخش بین الملل تا پایان خرداد ماه است با این وجود تاکنون بیش از یک هزار و 500 اثر به دبیرخانه رسیده که به طور قطع در روزهای پایانی این رقم افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول در جشنواره هنر مقاومت، از افزایش کیفی و خلاقیت در آثار هنرمندان شرکت کننده در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: بیشتر آثار ارسالی مربوط به رشته های کارتون و کاریکاتور و بعد نقاشی و پوستر بوده است.

وی به کشورهای شرکت کننده در این رقابت اشاره کرد و گفت: از مهمترین نکات این دوره از جشنواره این است که آثار ارسالی تنها محدود به کشورهای مسلمان نبود و هنرمندانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، هلند، بلژیک و آفریقا نیز شرکت کرده اند.

حبیبی افزایش تعداد هنرمندان بخش بین الملل در سومین دوره جشنواره هنر مقاومت را نشانه رشد جایگاه این رویداد هنری دانست و گفت: موضوع مقاومت، مثل کلمه هنر است که مرزی نمی‌شناسد.

در واقع این مفهوم می‌تواند در هر سرزمین یا فرهنگی مصداق داشته باشد به همین دلیل ما شاهد حضور گسترده هنرمندان از سراسردنیا بوده ایم.

دبیراجرایی این جشنواره همچنین از پایان داوری اولیه پنج رشته نگارگری، آثار حجمی، هنر مفهومی، پوستر و کاریکاتور خبر داد و گفت: در بخش بین الملل به خاطر اینکه هنوز مهلت آثار وجود دارد، داوری آنها انجام نشده است.

حبیبی همچنین تعداد آثار ارسالی دربخش داخلی را حدود چهار هزار اثر عنوان کرد و گفت: بیشتر شرکت کنندگان دراین جشنواره دانشجویان و جوانان بودند.

البته دراین بخش در مقایسه با سال آینده افزایش تعداد نداشتیم، اما از نظر کیفیت آثار بسیار پیشرفت کرده بود.

دبیر اجرایی این جشنواره هنری یادآورشد: علاوه بر آثار ارسالی، دبیرخانه جشنواره هنر مقاومت در 11 استان کشور 33 کارگاه آموزشی شامل نقاشی، طراحی، نگارگری، کاریکاتور و پوستر برگزار کرد که آثار منتخب این کارگاه ها نیز در بخش نمایشگاهی عرضه می‌شود.

به گفته وی، این کارگاهها برای اینکه سبب حضور بهتر، فعال تر و پویاتر هنرمندان جوان شود، تنها با شرکت دانشجویان برگزار شد و در خلال آنها آثار بسیار باکیفیتی خلق شده است.

حبیبی با بیان اینکه بعد از پایان داوری مقدمات چاپ کتاب آثار برتر جشنواره فراهم می‌شود، گفت: نمایشگاه سومین دوره جشنواره هنر مقاومت آذرماه امسال در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.

کد خبر 218922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز