همشهری آنلاین: چهارمین ورک شاپ طراحی مقاومت «خط و خاطرات» طی روزهای دوم و سوم خرداد در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود.

خرمشهر

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت اعلام کرد: این ورک‌شاپ به مناسبت آزادی خرمشهر و با حضور بیش از 100 شرکت کننده زیر نظر غلامعلی طاهری، نقاش، طراح و مدرس هنرهای تجسمی و دبیر بخش طراحی جشنواره هنر مقاومت برپا می‌شود.

به گفته او پیش از این ورک‌شاپ‌های نقاشی، طراحی و نگارگری در 11 استان کشور برگزار شده بود و این بار در ورک‌شاپ خط و خاطرات، دانشجویان هشت دانشگاه رشته‌های هنری در تهران با خلق آثار هنری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت درباره چگونگی انتخاب شرکت کنندگان در این برنامه کارگاهی گفت: از مدیران گروه دانشگاه‌های تهران، هنر، تربیت مدرس، علم و فرهنگ، سوره، الزهرا، هنر و معماری آزاد و شاهد خواستیم که دانشجویان علاقه‌مند و توانمند را معرفی کنند.

طی دو روز برگزاری ورک شاپ مواد لازم شامل سه‌پایه، بوم، رنگ و ... در اختیار این دانشجویان قرار می‌گیرد و این عزیزان مفاهیم مورد نظر خود را طراحی می‌کنند.

حبیبی از انتخاب 5 اثر برگزیده این ورک شاپ از سوی هیات داوری خبر داد و اعلام کرد که به هریک از برگزیدگان جایزه نقدی شامل 6 میلیون ریال اهدا می‌شود.

او افزود: برای ارزش بخشیدن به کار شرکت کنندگان، همه آثار خلق شده در این ورک شاپ به سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت راه می‌یابند.

غلامعلی طاهری همراه با حبیب‌الله صادقی و کاظم چلیپا آثار چهارمین ورک شاپ طراحی «خط و خاطرات» را داوری خواهند کرد و مدیران گروه دانشگاه‌های هنری تهران هم به عنوان مهمان ویژه در کنار دانشجویان حضور خواهند داشت.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در دوازده رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، نقاشیخط، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 214905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز