همشهری آنلاین: گزارش ناسا نشان می‌دهد، با توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی فضایی، سفر و اقامت فضانوردان در کره ماه تا سال 2020 میلادی امکان‌پذیر شود

فضانوردان، تا سال 2020 دوباره بر سطح ماه فرود می‌آیند

به گزارش ایسنا، درحالی که ناسا سفر به مقاصد دوردست فضایی از جمله سفر به سیارک دوردست در دهه 2020 میلادی را در دستور کار دارد، شرکت‌های خصوصی فضایی به دنبال توسعه سفر مجدد انسان به ماه هستند.

تحقیقات شرکت فضایی Bigelow Aerospace در قالب همکاری مشترک با ناسا، حاکی از علاقه و تلاش شرکت‌های خصوصی برای راه‌اندازی سفر به قمر زمین است.

در این تحقیق پروژه‌های در دست بررسی 20 شرکت فعال در حوزه هوا فضا، آژانس‌های فضایی خارجی و سازمان‌های تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

پروژه‌های مطرح شده در این خصوص شامل تحقیقات پزشکی در مدار زمین، سفر به ماه و حتی ساخت پایگاه‌های دائمی در قمر زمین می‌شود.

با این حال ناسا پیگیر ادامه برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ برای تسهیل سفر به مقاصد دور از جمله سفر به یک سیارک تا سال 2025 و سفر به مریخ تا یک دهه بعد است.

فضانوردان، تا سال 2020 دوباره بر سطح ماه فرود می‌آیند

ویلیام گرستن مایر، مدیر مأموریت‌های فضایی ناسا تأکید می‌کند: آگاهی از فعالیت‌های صورت گرفته شرکت‌های خصوصی به ویژه در حوزه ساخت پایگاه بر سطح ماه بسیار مهم است؛ فناوری‌های مورد استفاده در این سفرها می‌تواند برای سفر به مقاصد دوردست فضایی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

ماژول بادی شرکت Bigelow یکی از طرح‌هایی است که ناسا قصد دارد آن را مورد بررسی قرار دهد؛ این ماژول بادی می‌تواند به عنوان ایستگاه فضایی در مدار زمین یا سکونتگاهی بر روی ماه استفاده شود.

کد خبر 216101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز